تاریخ انتشارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۸۱۲۲۱
اینکه این مسئول و آن وزیر و این رئیس جمهور می‌گویند باید اوضاع مردم بهتر شود و با گرانی مقابله گردد، مردم متحیر از این مطالبه معتقدند که دولت در فرار به‌جلو درصدد حاشیه‌سازی است.با گذشت حدود دو سال، وضع اقتصادی مردم آنچنان بهم ریخت که نمی‌دانند چگونه با درآمد نامناسب خود از عهده غول گرانی بر بیایند، تورمی که منابع نیمه رسمی از بالای 200درصد خبر می‌دهند و باز هم کسی نمی‌آید پاسخ آن وعده و این وضعیت را بدهد.
۰
plusresetminus
خنده بر درد گرانی بی‌دواست/ دولت از چه کسی می‌خواهد تا امور را سرانجام دهد؟!
به گزارش بلاغ، شرائطی که در کشورمان بوجود می‌آید، معلول کارکرد یا دولت است و یا بخش خصوصی، که آن هم دولت در آن نقش دارد.
 
تحولات اقتصادی بیش از هر عرصه دیگر در ایران تحت تاثیر سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری‌های دولت است؛ چراکه علی‌رغم اصل 44 قانون اساسی، اقتصاد ایران فارغ از نقش دادن به بخش تعاونی، تنها به بخش خصوصی بهاء داده و در واگذاری واحدهای تحت تکفل خود به بخش خصوصی، عده‌ای خاص و مرتبط با دولت از این واگذاری برخوردار می‌شوند، بدین جهت است که دولت در تحولات اقتصادی کشور نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.
 
وقتی آقای رئیس جمهور از ضرورت مقابله با گرانی گلایه می‌کند و خواستار رفاه مردم می‌شود و گرانی ارز و دلار و طلا را مورد انتقاد قرار می‌دهد، مردم دیگر از وزراء و مسئولان دیگر چه انتظاری دارند که آنها مسئولیت کارهای خود را بعهده بگیرند و دیگران را متهم نکنند و هیچ از خود نگویند تا نکند مجبور به پاسخگویی شوند.
 
آقای روحانی رسماً جلوی دوربین سیما و در برابر نگاه ملت ایران در تبلیغات انتخاباتی سال 92 از دولت قبلی بشدت انتقاد کرد و ادعا کرد که شرائط اقتصادی مردم را می‌توان 100 روزه به نقطه ثبات رساند و در 100 روزهای بعدی وضعیت اقتصادی کشور را به بهترین شرائط خواهد رساند. از آن روز صدها 100 روز گذشت و وضعیت اقتصادی جامعه به بدترین شرائط تنزل یافت و کسی پاسخ نداد.
 
فرموده بود که زندگی مردم در کنار چرخش سانتریفیوژها باید بگردد و وقتی سرمایه هسته‌ای کشور از بین رفت، همه دیدند که زندگی مردم هم به بدترین شرائط گرفتار آمد و باز هم کسی پاسخ نداد.
 
آقای روحانی در انتخابات سال 96 هم وعده اقتصادی را داد که مردم در پناه آن به چنان درآمدی برسند که دیگر کسی به یارانه نیاز نداشته باشد و نرود و آن را نگیرد!. حال با گذشت قریب دو سال، وضع اقتصادی مردم آنچنان بهم ریخت که نمی‌دانند چگونه با درآمد نامناسب خود از عهده غول گرانی بر بیایند، تورمی که منابع نیمه رسمی از بالای 200درصد خبر می‌دهند و باز هم کسی نمی‌آید پاسخ آن وعده و این وضعیت را بدهد.
 
با اعلام معاون اول رئیس جمهور دلار 4200 تومانی را با حجم  22میلیارد دلار به عده‌ای معدود از خصیصین می‌دهند که رانت ناشی از آن دو هزار میلیارد تومان بود و پس از سروصداها و بگیر و ببندها، سرانجام مشخص نشد که این 22میلیارد دلار چه مشکلی از مردم را حل کرد ضمن آنکه انبوهی از مشکلات را برای مردم بوجود آورد.
 
حدود 60 تن طلای کشور در قالب فروش سکه ظرف یکماه عرضه شد که بخش اعظم آن سر از خارج کشور و در پایگاه‌های وزارت خزانه‌داری امریکا، که در کشورهای همسایه ایران مامور جنگ اقتصادی با ایران هستند، در آورد و باز هم آقای روحانی بجای پاسخگویی در برابر گاف‌های کشنده خود و دولتش، دیگران و خودی‌های داخلی را به‌عنوان رقبای سیاسی متهم کرد و هیچ به عامل اصلی، که ناکارآمدی دولت است، اشاره نکرد.
 
رهبری انقلاب چند سال است از اقتصاد مقاومتی می‌گوید و بالاترین تاکید را برآن دارد و آقای روحانی هم در حرف از مواضع رهبری حمایت می‌کند، اما اتفاقی که در عمل می‌افتد، واردات بی‌رویه از تله موش گرفته تا سنگ پا و دوغ و مربا و...، تولید داخلی را فلج می‌کند و موجب بیکاری و بی خانمانی صدها هزار و فلاکت میلیون‌ها نفر می‌شود و بازهم مثل این سال‌ها کسی نیست که برای مردم توضیح دهد!.
 
از خروج رسمی و غیررسمی بیش از 5/2 میلیون رأس دام مولد از کشور بسادگی عبور می‌کنند و در مقابل این غفلت، اقدام به واردات دهها هزار تن گوشت از این کشور و آن کشور می‌کنند و میلیاردها ارز کشور را به جیب بیگانگان می‌ریزند و با وجود این همه واردات، باز هم گوشت از کیلویی 110 هزار تومان پائین نیامده و حسرت تهیه حتی یک کیلوی آن در ماه بر دل اکثر خانواده‌های ایرانی باقی مانده و در آستانه سال نو تهیه حداقلی نیازها برای میلیونها هموطن کشورمان بسیار دشوار و بعضاً ناممکن شده و آقای روحانی همچنان غیرپاسخگو  سخنرانی می‌کند؟.
 
ایران که صادرکننده مرغ و تخم‌مرغ است، چنان از کنار صادرات مرغ و تخم‌مرغ بی‌خیال عبور کردند که مردم ناچار می‌شوند مرغ کیلویی شش‌هزار تومان را به 15هزار تومان آنهم با زحمت خریداری کنند و دولت با افتخار در شبکه‌های مختلف خبری اعلام کند که واردات مرغ و تخم‌مرغ آزاد شد.
 
آمریکا بعنوان جنایت‌کار‌ترین دشمن ملت ایران مکرر مردم ایران را مورد جسارت و توهین و خسارات جبران‌ناپذیر قرار داده و آقای روحانی مذاکره با کدخدا را وجهه همت خویش قرار داد و پنج‌سال کشور را معطل برجام ساخت و با خروج امریکا از برجام، تنها چیزی که عاید مردم شد، افزایش 7برابری واردات کالا از امریکا پس از خروج شیطان بزرگ از برجام بوده است و باز هم آقای روحانی به روی خود نمی‌آورد و همچنان داخلی‌ها را مانع از پیشبرد سیاست‌های خود در تامین رفاه عمومی ذکر می‌کند و از خر برجام بهیچوجه حاضر نیست که پائین بیاید تا نکند پس از قبول شکست کامل برجام، باید پاسخ دهد که چرا کشور را به امید واهی دستاوردهای برجام چهارسال معطل کرد؟!!.
 
اروپا و سران آن رسماً از ضدانقلاب و اقدامات براندازانه علیه کشورمان حمایت می‌کند و برجام را در حالت تعلیق در آورده و هر روز بازی جدیدی راه می‌اندازند و آقای روحانی و دستگاه دیپلماسی او چشم از واقعیت‌های صحنه فرو بسته و در تخیل خود همچنان سیر می‌کنند و از جنازه متلاشی شده برجام همچون گذشته انتظار معجزه دارند!.
 
رئیس کنونی اف.آی.تی.اف، که وزیر خزانه‌داری امریکا در جنگ نوین علیه ایران اسلامی بوده، رسماً اعلام کرده که فشار بر ایران برای پذیرش fitf و cft کنترل ایران برای دور نزدن تحریم‌هاست، همچون همیشه آقای روحانی و دولت او گوش و چشم خود را می‌گیرند تا در قبال این مواضع خصمانه آشکار اروپا و غرب مجبور به موضع‌گیری متناسب با شأن ملت بزرگ ایران نشوند و همچنان موضع انفعال و ضعف و ترحم‌آمیز را حفظ کنند به بهانه ترجیح گفتگو و منطق در قبال جنگیدن؛ حال اگر در تحلیل واقعی به این نتیجه رسیده باشند که دشمنان گرفتار در مسائل و چالش‌های داخلی خود هیچ قادر به جنگ نیستند و در موضع کاملاً ضعیفی قرار دارند.
 
با وجود این واقعیت‌ها، مردم بغایت به انقلاب و نظام اسلامی خود دلبسته و وفادارند و در مقابل دولت خود و اظهارات فرافکنانه آنان خنده‌های دردمندانه نشان می‌دهند تا دشمنان سوءاستفاده نکنند و در عین حال آقای روحانی و کابینه او نیز بدانند که درست است  خنده بر هر درد بی درمان دواست، اما برای درد گرانی خنده، درمان این درد بی‌درمان نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴