نمایندگان برای جلوگیری از انتقال آب خزر راهکارهای قانونی ارائه دهند

مخالفت «شعاری» دردی را دوا نمی‌کند

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۷۵۱۶۲
نمایندگان مجلس در مازندران به جای اتخاذ راهکاری‌های قانونی در طرح انتقال آب دریای خزر به دنبال چالش اجتماعی و درگیر کردن عامه مردم در جلوگیری از این طرح هستند.
۰
plusresetminus
مخالفت «شعاری» دردی را دوا نمی‌کند
به گزارش بلاغ، بحث انتقال آب دریای خزر به چالش جدی این روزها در کشور و استان مازندران تبدیل شده است.

نمایندگان مجلس از هر تربیونی استفاده می‌کنند تا درباره این طرح و اقدامات انجام شده صحبت کنند.

محمدعلی شاعری، علی اصغر یوسف نژاد، محمد دادمادی، احمدی لاشکی، حسین نیازآذری از جمله نمایندگانی بودند که در این ارتباط اظهار نظرهای متعددی را مطرح کردند.

بیشتر اظهارنظر سیاسیون در ارتباط با طرح انتقال آب دریای خزر مشابه همدیگر بوده و کمتر تلاش شده که حداقل با کارشناسان خبره در این زمینه حداقل صحبتی داشته باشند و مسائل جدیدتری در این ارتباط مطرح کنند.

نکته اصلی موضوع بحث ممانعت مردمی برای اجرای این طرح است که بارها و بارها شنیده شده که یوسف نژاد، شاعری و محمد دامادی از دخالت‌های مردمی و ممانعت‌های مردمی در این طرح خبر دادند و گفتند که مردم اجازه نمی‌دهند این طرح انجام شود.

این که مردم مخالف این طرح هستند شکی نیست، چون مردم علاقمند به حفظ محیط زیست بوده، ضمن آنکه محیط زیست مازندران شکننده است و باید حفظ شود.

اما بحث اصلی اینجاست که چرا نمایندگان به دنبال راهکارهای قانونی برای جلوگیری از این طرح نیستند و تلاش دارند که چالش‌های مردمی ایجاد کنند.

مردم، نمایندگان را انتخاب کردند که از حق و حقوق آنها دفاع کنند حتی اگر بحث مقاومت‌های مردمی در جلوگیری از این طرح مطرح شده است، اولین کسانی که باید در راس پیگیری‌ها قرار گیرند، خود نماینده‌های مجلس هستند.

در اظهارات نمایندگان مجلس مقابل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، شاعری بحث مقاومت‌های مردمی را پیش کشید و رضیان به توصیه درگوشی حسین زادگان، استاندار مازندران، تنها به صورت گذرا در این باره صحبت کرد.

وقتی این طرح از اساس دارای مشکل است و کارشناسان آن را نمی‌پذیرند، چرا باید بحث به میان مردم کشیده شود. نمایندگان آنچه را که این روزها باید درباره طرح انتقال آب دریای خزر مطرح کنند، نشست و مذاکره با رئیس جمهور، وزرای نیرو و سازمان محیط زیست کشور است و مردم در رسانه‌ها باید پیگیر گزارش‌های آنها باشند.

این روزها آنچه را که نمایندگان مطرح می‌کنند، مخالفت شعاری با طرح انتقال آب دریای خزر و در نهایت هم دخالت مردم در جلوگیری از اجرای این طرح است.

امیدواریم که نمایندگان رویه مناسب‌تری برای پیگیری طرح انتقال آب دریای خزر را در دستور کار قرار دهند و به جای ایجاد مشکلات اجتماعی به دنبال راهکاری قانونی جدی باشند.

نکته آخر، دریای خزر و سه استان شمالی کشور تنها برای مردم مازندران نیست، نمایندگان مجلس برای جلوگیری از عملیاتی نشدن این طرح باید از ظرفیت دیگر نمایندگان کشور استفاده کنند و به نوعی همه نماینده‌ها را با بحث‌های کارشناسی با خودشان همراه کنند.

چرا موضوع به این مهمی در رسانه ملی به بحث کشانده نمی‌شود و کارشناسان مخالف اجرای این طرح وارد گود نمی‌شوند، چندبار نمایندگان مجلس با رئیس سازمان صدا و سیمای کشور در این ارتباط صحبت کردند؟.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴