تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۳۷۴۶۳
تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی که برای تشدید بحران و آفرینش بیشتر این بحران‌ها تلاش ‌‌می‌کنند برای خسته کردن مردم و دل‌سرد شدن از نظام است که از برنامه‌های فتنه‌گریشان نشات ‌‌می‌گیرد.
۰
plusresetminus
کوشش برای باز تولید فتنه 88/ تشدید فشارهای اقتصادی با هدف خسته‌کردن مردم و دل‌سرد شدن از نظام
به گزارش بلاغ، 9 دی، فتنه 88 را تمام کرد و میخ پایانی بر تابوت فتنه کوبید، سیلی که ملتی آگاه بر دهان شیطان صفتان دنیا زدند و به آنان فهماندند تا زمانی که به بلد راه اعتماد داریم هیچ تنشی بر این خاک اسطوره خیز سایه نخواهد افکند.

سال 88 انقلاب اسلا‌‌می‌ ایران سن سی سالگی‌اش را با وجود تمام بحران‌های اقتصادی و سیاسی با آرامشی فارغ بال پشت سر ‌‌می‌گذاشت، مشارکت 85 درصدی در انتخابات نوید جایگاه انقلاب اسلا‌‌می ‌در دل مردم بود که چشمان جهانیان را خیره ‌‌می‌کرد.

اما طوفانی بزرگ حلاوت شکوه انتخابات را به تلخی کشاند، آشوبی که به دستان مستکباران جهان دست یاری داد و با نام تقلب در انتخابات آغاز شد؛ تقلبی که اسم رمزی برای آشوب گران بود تا پیش‌نویس‌های که از اتاق فکر لندن و واشنگتن تجویز ‌‌می‌شد را جامه عمل به پوشانند.

فتنه 88 کودتایی علیه رای مردم

یکی از نامزدهای انتخاباتی ساعاتی پس از رای‌گیری خود را پیروز میدان خواند، با وجود اینکه هنوز در ابتدای سر شماری قرار داشتیم و حتی اختلافی فاحش با پیروز نهایی باعث نشد که از دروغ بزرگش چشم‌پوشی کند، حرف از تقلب در انتخابات زد و آتش فتنه را با جاه طلبی‌هایش روشن کرد، آتشی که توسط 2500 سایت و وبلاگ بازتاب می‌خورد و از سوی رادیو آمریکا، رادیو اسرائیل و بی بی سی به مراتب شارژ ‌‌می‌شد.

324 هزار میلیارد تومان خسارت آن هم در زمان تحریم‌های ظالمانه ارمغان 8 ماه آشوب این سرزمین بود که از ایده‌هایی در خارج از کشور سرچشمه ‌‌می‌گرفت و در دستان عروسکان جاه‌طلب و چهرهای خیانت به اجرا در ‌‌می‌آمد.

برخی از سران فتنه حاضر بودند به‌خاطر جاه‌طلبی و منافعشان حتی به قیمت دخالت بیگانگان و براندازی حکومت پیش بروند و فشنگی باشند برای عملیات‌‌هایی که دشمن در راه جنگ‌های روانی نثار ملت ایران ‌‌می‌کند.

شلیک تیر خلاص فتنه توسط رهبری

میلاد نوذری کارشناس علوم سیاسی، فتنه 88 را جنگی میان حق و باطل اظهار کرد و گفت: اگر جامعه به سلاح بصیرت مجهز نباشد تفکیک حق و باطل و دشمن‌شناسی میسر نمی‌شود، در شرایط بعد از انتخابات بصیرت جامعه بود که فتنه 88 را خنثی کرد.

وی با بیان نقش موثر رهبری در خاموشی این فتنه، عنوان کرد: هر مدیری توانمندی خود را در موقعیت‌های بحران نشان ‌‌می‌دهد که چطور بحران را مدیریت کند و بتواند جامعه را از آن مشکل رها سازد.

نوذری تدابیر رهبری در سال 88 را اثرگذار و موثر خواند و خاطرنشان کرد: این اتفاق محدود به کشومان نیست، در بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای مردم سالار بیشتر اتفاق خواهد افتاد، فتنه‌ای که همه فکر ‌‌می‌کردند ماه‌ها به درازا بکشد و جامعه را به سوی مسائل ناخوشایند ببرد، اما با درایت رهبری، رهنمودهایشان و حمایت‌های بخش عظیم مردم آرامش در کشورمان حکم فرما شد.

وی بردباری مقتدرانه رهبری را تیر خلاص فتنه 88 دانست و افزود: قانون‌مداری و حق‌مداری واقع‌بینانه ایشان که در سطح هوشیاری بصیرت جامعه نقش داشت باعث شد با حداقل هزینه فضای جامعه را آرام کند، در حالی که هرگونه غفلت و یا تردید باعث وجود انقلابی رنگین و هزینه‌های کذاف برای ملت ایران در پی داشت.

خوش خدمتی مستکبران

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سران فتنه خود به‌درستی رای‌گیری اعتقاد داشتند، تاکید کرد: آنان هدفشان براندازی و عقب‌نشینی انقلاب اسلا‌‌می ‌بود و هر کسی با حداقل بینش سیاسی با شعارهایی که گفته ‌‌می‌شد بر این باور ‌‌می‌رسید و اینکه اگر تردید در سرشماری بود باید به اعتراض در این خصوص و تقاضا برای شمارش مجدد ‌‌می‌شد نه‌‌ آشوبی که اضطراب و نا امنی به همراه داشت.

وی با ‌‌اشاره به دستان آمریکا و انگلیس خبیث در این فتنه گفت: بیش از هزاران نفر برای براندازی نظام جمهوری اسلا‌‌می ‌ایران از مدت‌ها قبل آموزش دیده بودند و همه چیز با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده بود؛ وجود راه‌اندازی اپوزسیون‌های داخلی و خارجی از سال‌ها قبل برای این هدف شوم آنان طرح‌ریزی شده بود.

نوذری انتخابات را نماد مردم سالاری دانست و افزود: تخریب حرکت عظیم مردم که با مشارکت بالایشان در انتخابات به جهانیان مردم سالاری دینی کشورمان را به رخ کشیدند، هدف آنان بود که در نطفه با بصیرت جامعه خفه شد.

9 دی اوج ولایت‌مداری

امیر طاهری دانشجوی بسیجی، 9 دی را اوج تجلی ولایت‌مداری جامعه خواند و اظهار کرد: شاید برخی افراد این‌طور بگویید که چرا مدام این حادثه را نبش قبر ‌‌می‌کنید، اما این طرز فکر ‌‌اشتباه است، نباید این واقعه تاریخی را به فراموشی سپرد بلکه باید درس گرفت.

وی با بیا اینکه فتنه 88 خط‌کشی برای تمیز حق و باطل در میان مردم و سیاسیون است، تصریح کرد: در علم سیاست گفته ‌‌می‌شود که گاه نخبگان سیاسی مانع توسعه سیاسی ‌‌می‌شوند؛ که بعد از انتخابات مصداق پیدا کرد و هوشیاری عوام بر بسیاری از خواص پیشی گرفت و شاهد بودیم که برخی از صاحبان نظران نظام دچار تشنج و تردید شدند.

عبور از پیچ‌های تاریخی

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی فتنه 88 را برنامه چند ساله دشمن دانست و بیان کرد: این جریان محدود به بازه زمانی هشت ماه نیست، بلکه سال‌ها قبل از انتخابات برای انقلاب رنگی در ایران نیروهایش را آموزش داد و برنامه‌ریزی کرده بود.

وی به فتنه سال 78‌‌ اشاره کرد و گفت: در هر دوره از زمان با اینگونه مشکلات روبه رو بودیم اتفاقی که در دهه گذشته افتاد و این دوره هر دو برای یک هدف که براندازی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلا‌‌می‌ ایران طراحی شده بودند، اما سال 88 در وسعت بیشتر و در دل جامعه رخ داد در حالی که 78 در سطح دانشگاه‌ها بود.

کوشش برای باز تولید فتنه 88

این دانشجوی دکتری با بیان وضعیت اقتصاد این روزهای کشور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی که برای تشدید بحران و آفرینش بیشتر این بحران‌ها تلاش ‌‌می‌کنند برای خسته کردن مردم و دل‌سرد شدن از نظام است که از برنامه‌های فتنه‌گریشان نشات ‌‌می‌گیرد.

وی هوشیاری جامعه را تنها راه عبور از فتنه خواند و عنوان کرد: دشمن از تمام ایده و فکرش برای خلق تهدیدهای جدید و کارآمد استفاده ‌‌می‌کند تا تجربه تلخی چون 88 تکرار شود؛ تنها راه نجات از این دسیسه‌ها بصیرت و هوشیاری مردم است که سدی برای آمال‌های شیطان گونه مستکبران خواهد شد.

ایستگاه آخر فتنه

9 دی بهانه خوبی است که به یاد آن روزهای شوم بیفتیم، روزهایی که تنش چون جغدی شوم بر خاک ایران سایه افکنده بود و فضای غبارآلود فتنه تنفس را از ما سلب ‌‌می‌کرد.

9 دی، فتنه 88 را تمام کرد و میخ پایانی بر تابوت فتنه کوبید، سیلی که ملتی آگاه بر دهان شیطان صفتان دنیا زدند و به آنان فهماندند تا زمانی که به بلد راه اعتماد داریم هیچ تنشی بر این خاک اسطوره خیز سایه نخواهد افکند.

این عاشورای سبز، حکایت ایستگاه پایانی فتنه است، خیالی واهی که در نطفه خفه شد و بار دیگر خوی استکبار ستیز آمریکا و انگلیس را مهر تایید زد و در واقع از همکاران منافقین و خیانتکاران داخلی رونمایی کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱