تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۳۵۸۲۱
اگرچه فتنه‌گران در نهم دی‌ماه سال 88 هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند ولی مسبب ثبت حماسه‌ای جدید در تقویم ایران اسلامی شدند.
۰
plusresetminus
فتنه‌ای که با بصیرت مردم پایان یافت/ 2 جرم بزرگ سران فتنه/ حماسه‌ای که برخاسته از حرکتی ایمانی بود
به گزارش بلاغ، هشت سال از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در سال 88 می‌گذرد، انتخاباتی که حلاوت حضور 85 درصدی مردم در آن با عدم تمکین نانجیبانه گروهی فتنه‌گر به رأی مردم، تلخ شد.

اگرچه این فتنه‌گران هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند، ولی مسبب ثبت حماسه‌ای جدید در تقویم ایران اسلامی شدند.

نهمین روز دی‌ماه 88 برای همیشه ماندگار شد. اگر 22 بهمن 57 روز پیروزی جمهوری اسلامی بود اما 9 دی 88 روز مهم‌تری است. به این دلیل که به جهان ثابت شد نظام جمهوری اسلامی ایران شکست‌ناپذیر است. روزی که اوج ولایت‌پذیری مردم ایران به نمایش گذارده شد.

9 دی تجلی بصیرت ملت ایران است

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه بابلسر با بیان اینکه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان روز «بصیرت» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: باید عمق معنای حضور مردم در این روز و دفاع و حمایت آنان از نظام جمهوری اسلامی برای جامعه تبیین و تشریح شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000335/n00335821-t.jpg

وی پاسداشت این حماسه را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و افزود: 9 دی تجلی ولایت‌مداری و بصیرت ملت انقلابی ایران اسلامی بود، پس باید در حفظ این حماسه مهم کوشش بسیار شود.

امام جمعه بابلسر به نقش بیداری و هوشیاری امت اسلامی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی گویای عمق ایمان مردم نسبت به انقلاب و رهبری و شناخت دقیق آنها نسبت به دشمنان نظام است و حماسه‌ای است که در آن مردم با اتحاد، انسجام و پیروی از رهبری، دشمن را مایوس کردند.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در این روز، نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب و نظام و رهبری تا آخر ایستاده‌اند و با حضور خود مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی زدند و پیام خود را که پیروی از ولایت فقیه و پشتیبانی از نظام بود به جهانیان مخابره کردند.

وی با بیان اینکه حماسه نهم دی ضامن، تداوم و بقای انقلاب اسلامی شد، بیان کرد: پاسداشت حماسه این روز؛ هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000335/nf00335821-1.jpg

9 دی حماسه‌ای برخاسته از حرکت ایمانی مردم

آنچه در حماسه 9 دی رخ داد، در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملا الهی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبوده و نیست. این نکته همان است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود فرمودند و به آن تاکید کردند که: «در نهم دی دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام گیرد، این کار خدا است، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست.»

حال برخی می‌پندارند گذر زمان خواهد توانست گرد فراموشی بر گناه فتنه‌گران افشانده و جنایت و خیانت آنان را از خاطر نظام و ملت ببرد. از این رو است که در سطوح مختلف تلاش‌هایی برای حساسیت‌زدایی از فتنه آغاز شده است.

رضا احمدی کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حماسه نهم دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران بود، اظهار کرد: متاسفانه برخی به‌دنبال فراموشی فتنه 88 هستند، در حالی که ملت ایران هرساله 9 دی را پرشور‌تر از گذشته گرامی می‌دارند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000335/nf00335821-2.jpg

وی افزود: حرکت فتنه‌گران گناهی بسیار بزرگ بود، حرکتی غیرقانونی و عبور از ساز و کار دموکراسی و مردم‌سالاری و در تقابل با اصل جمهوریت نظام که به‌راحتی نمی‌توان از این جریان عبور کرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه شورش در مقابل حکومت اسلامی که از آن در بیان حقوقدانان به‌عنوان "بغی" یاد می‌شود و به مجموعه شورش‌گران نیز "بغات" می‌گویند، از نظر شیعه این شورش در مقابل امام یا جانشین وی است چون مشروعیت حکومت اسلامی از نظر شیعه به امام و در زمان غیبت با ولی فقیه است، تصریح کرد: در فقه، مجازات اشد اهل بغات "اعدام" است.

دو جرم بزرگ سران فتنه

سیدحسین موسوی کارشناس ارشد علوم سیاسی نیز در این باره بیان کرد: آنچه توانست جلوی فتنه 88 را بگیرد، حضور منسجم مردم در حماسه 9 دی بود.

وی افزود: دومین جرم بزرگ سران فتنه پس از به راه انداختن فتنه و آشوب و لشگرکشی خیابانی؛ متهم کردن نظام به تقلب در آرای مردم است که چون در موعد مقرر قانونی چنین چیزی را به اثبات نرساندند، پس خود به خود نظام از چنین اتهامی تبرئه شده است و آنها محکومند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000335/nf00335821-3.jpg

به گزارش بلاغ، بعضی طلب‌کارانه می‌خواهند قبح فتنه 88 را بشکنند و آن را عادی جلوه دهند و سران فتنه را تبرئه و بی‌گناه معرفی کنند و در این خیال خام به سر می‌برند که می‌توانند در صفوف وحدت و اعتقادات محکم ملت خللی ایجاد کرده و شاید بتوان ملت را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده و به هدف شوم‌شان برسند.

«فتنه» و جرم «سران فتنه» هرگز از یادها نخواهد رفت، آن‌چنان که مقام معظم رهبری در پاسخ به این توهم، قاطعانه فرمودند: «من قبلاً درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴