تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۸۹۵۷۳
بعد از گذشت 41 روز از بهار، مردم دوباره پای صندوق‌های رأی آمدند و وعده ناتمام خود برای معرفی وکلای مجلس، که از هفت اسفندماه سال گذشته تکمیل نشده بود، کامل کردند اما مردم چه می‌خواهند؟.
۰
plusresetminus
تکمیل پازل مازندرانی بهارستان و انتظارات و درخواست‌ها
به گزارش خبرنگار بلاغ، مازندران باید 12 نماینده، وکیل، سخنگو و یا هر عنوان دیگر را راهی بهارستان کند تا آنها شوند وکیل مردم برای جاهایی که صدای آنها به گوش نمی‌رسد، بگویند خالصانه مردم از آنها چه می‌خواهند و این مردان قانون باید برای آنها چه اقداماتی انجام دهند؟.
 
12 نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از شرق تا غرب مازندران باید خالصانه کار کنند تا اعتماد چهارساله مردم که حضور آنها بیشتر برای پایداری نظام است، خدشه‌دار نشود.
 
از بین بهارستانی‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه
انتخابیه مازندران، ابوالحسن شاعری از حوزه انتخابیه نکا، گلوگاه و بهشهر نخستین تجربه را بر کرسی سبز بهارستان دارد.
 
در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، محمد دامادی که دوره گذشته جوان‌ترین نماینده کشور لقب گرفته بود، تجربه دوم را پشت سر خواهد گذارد و علی‌اصغر یوسف‌نژاد سومین‌بار است که در بهارستان ورود می‌یابد.
 
در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز عبدالله رضیان تجربه نخست را در پارلمان تحصیل خواهد کرد و سیدعلی ادیانی، که قطعی شدن حضورش با حضور پرشور مردم خسته از کار و تلاش در شالیزار و مزارع و سایر اقشار رقم خورده است و با این رأی‌گیری مجدد تلاش بیشتر از 64 روزه‌اش نسبت به سایرین به نتیجه رسیده است، نیز دومین تجربه را در بهارستان از آن خود خواهد کرد.
 
در حوزه انتخابیه بابل نیز علی نجفی‌خوشرودی دیپلمات راه‌یافته به پارلمان
نیز، نخستین حضورش را در بهارستان جشن می‌گیرد و در کنار وی، حسین نیازآذری که همانند ادیانی با اختلاف 64 روز از راه‌یافته‌گان به مجلس شورای اسلامی، روز جمعه دریافت‌کننده اعتماد مردمی شد که برای دومین‌بار او را راهی بهارستان کردند.
 
در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، ولی‌الله نانواکناری برای نخستین‌بار جای مقداد نجف‌نژاد را گرفت و از این حوزه در همان هفتم اسفند حضورش را در مجلس شورای اسلامی مسجل کرده بود.
 
در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد علی اسماعیلی راهی بهارستان شد. او نیز مانند عبدالوحید فیاضی که در دوره نهم برای نخستین‌بار پارلمان‌نشین شده بود، اکنون تجربه اولش در این زمینه است.
 
کرسی‌های مجلس در حوزه‌های انتخابیه نوشهر، چالوس، کلاردشت بدون تغییر ماند
و قاسم احمدی لاشکی نیز پیروز قطعی انتخابات اعلام شد، در همان هفت اسفندماه 94 روزی که حماسه با سرانگشتان مردم ایران ثبت شده بود.
 
غربی‌ترین نقطه مازندران نیز که شامل حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر است، نتایج مشابه مانند حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس داشت و کرسی بهارستان در این حوزه انتخابیه نیز بدون تغییر ماند و  شریعت‌نژاد، که در دوره گذشته در مرحله دوم راهی بهارستان شده بود، در دوره دهم در انتخابات هفتم اسفند حضورش قطعی شد و با این روش پازل بهارستان در مازندران تکمیل شد.
 
با این روند از 12 کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران هفت نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم جابه‌جا شدند و پنج نماینده بار دیگر بهارستان را تکرار می‌کنند که البته در میان هفت نفر جدید نیز تجربه حوزه در دوره‌های
قبل و یا ماقبل را دارند.
 
پس با این روند، هفت نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی در مجموع، تجربه نمایندگی را دارند و پنج نماینده دیگر برای نخستین بار شولای نمایندگی را بر تن کردند.
 
و اما انتظارات با تجربه‌ای موجودی که از منتخبان دیده می‌شود آشنایی به مشکلات، مسائل، خواسته‌ها و نیازها در بین این 12 تن وجود دارد که باید همت کنند تا مازندران، که مشکلات آن هزار و یک‌ مورد است، مرتفع شود.

همین که عنوان شود فقر مازندران زیر برگ‌های سبز آن پنهان مانده است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که باید نمایندگان با بررسی دقیق آن، نقشی از خود به یادگار بگذارند که اعتماد دوباره مردم نسبت به آنان بی‌اثر نشود.
 
بیکاری، فقر، مشکلات جاده‌ای، رشد افسارگسیخته طلاق و اعتیاد، وضعیت نامناسب جاده و جنگل‌های مازندران، بی‌سرانجامی طرح‌های دریا، عدم رونق کسب‌وکار، معضل چندین  و چند ساله و
تکراری زباله، نداشتن قیمت ثابت و فروش نامناسب محصولات کشاورزی، متضرر شدن مکرر کشاورزان در فروش و نرخ‌گذاری محصولات، اقتصادی نبودن گردشگری، وجود پروژه‌های ناتمام و وعده‌های سرخرمنی که محقق نشده است، همه و همه نیازمند قانون‌گذاران قوی و جسور در مجلس شورای اسلامی است تا بدون گرایش تعصبی، قومی، قبیله‌ای، منطقه‌ای و بخشی‌نگری و سیاسی گام بردارند، برای مردمی که با تن خسته برای همیشه حضور دارند...

نمایندگان تجربه‌اولی مازندران از نمایندگان پیشکسوت خود در همین استان بخواهند تا برای آنها تشریح کنند که چه زود، دیر می‌شود!. پس تا خیلی دیرنشده، بشتابید و متفکرانه براساس الویت‌های این استان غنی محروم و ساکنان نجیب آن، تلاش خالصانه و خداپسندانه انجام دهید که زمان، هیچگاه به عقب برنمی‌گردد و مجال دیگری در اختیارتان قرار نمی‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴