تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۸۴۷۷۶
دنیای کنونی در قبال قتل عام غزه تنها تاسف می‌خورد و خود را نگران اعلام می‌کند ، اما آیا دنیا فاقد قدرتی برای از بین بردن سگ هاری است که جلوی چشم جهانیان جنایت می‌کند؟!.
۰
plusresetminus
کسی جلوی این سگ هار را بگیرد
به گزارش بلاغ؛ بیش از ۱۴۰ روز است که وجدان بشریت عزادار بی تفاوتی و بی عملی مجامع جهانی مخصوصاً سازمان ملل با آنهمه ید و کوپالش است. سازمان ملل تاسیس شد تا با اتفاق نظرو مساعی همه کشورها، جلوی قلدری‌ها و بی‌عدالتی‌ها از سوی برخی دولت‌های سرکش را بگیرد.
این سازمان ده‌ها بخش تخصصی دارد که یکی از آنها، حقوق بشر است.امروز پس از کشتار فجیع و جگرخراش صهیونیست‌ها از مردم مظلوم غزه، حتی سازمان مللی که با نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها، ماهیت ظالم‌پروری پیدا کرده، نیز دادش بظاهر در آمده و خواهان جلوگیری از سگ هار صهیونیستی شده، اما این سازمان با اراده قدرت شیطانی صهیونیستی حاکم بر خود، وقتی بخواهد علیه کشوری اقدام کند، ابتداء علیه او مصوبه‌ای را در مجامع خود به تصویب می‌رساند و مجوز به مالکان خود می‌دهد تا دقایقی پس از آن مصوبه، هزاران تن مواد منفجره، موشک و بمب را روی مردم آن کشور تخلیه کنند و آن کشور را تحت تحریم و محاصره، واداربه اطاعت از نظم ظالمان نماید، چنانکه تاکنون موارد متعددی از این نوع رفتار را داشته است. اما در مسئله غزه، از آنجا که این سازمان در تیول آمریکا و صهیونیست‌هاست، هیچ فاجعه‌ای بمانند آنچه که در غزه می‌گذرد، نمی‌تواند این سازمان را به اندازه پشه‌گزیدگی به حرکت در آورد.

۳۰ هزار نفر در غزه طی کمتر از ۱۵۰ روز قتل عام شده‌اند که نزدیک به ۹۰ درصدشان غیر نظامی‌اند!غزه قریب ۵ ماه است در جنایات آمریکا می‌سوزد و می‌گدازد. صحنه‌هایی در غزه رخ می‌دهد که مردم دنیا حتی نمی‌توانند لحظاتی آنها را مشاهده کنند. این باریکه کاملاً در بایکوت خبری و تصویری بسر می‌رود و از اینهمه شبکه‌های خبری و تلویزیونی دنیا در آنجا خبری نیست. خبرنگاران فلسطینی نیز توسط جنایتکاران صهیونیست قتل عام می‌شوند و تا به امروز بیش از ۱۴۰ نفرشان به شهادت رسیده‌اند. با وجود تحریم و بایکوت کامل خبری، تصاویری که حتی با دوربین موبایل‌ها ارسال می‌شود، واقعاً رقت‌انگیز و چندش‌آور است.

خبرگزاری مهر هم به نقل از الجزیره نوشته است که، گزارشگر «حقوق سلامت» سازمان ملل اعلام کرد «جنگ اسرائیل علیه نظام سلامت غزه، جنایت عمدی است.» او با بیان اینکه «نگرانی‌های زیادی در مورد وضعیت رفح داریم» اضافه کرد: «آنچه ما پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری دیدیم، بیشتر شدن تنش‌ها بوده است... «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بخشی از تاریخ طولانی معافیت اسرائیل از مجازات در برابر ارتکاب جنایت است... ما از یک فاجعه بزرگ‌تر در غزه به دلیل گسترش اجساد در حال تجزیه و گسترش بیماری‌های همه‌گیر می‌ترسیم و بدون آتش‌بس فوری هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم... اکنون گرسنگی به سلاحی در جنگ اسرائیل علیه غزه تبدیل شده است و جنگ کنونی بین یک طرف دارای سلاح هسته‌ای و درطرف مقابل مردمی است که برای آزادی خود تلاش می‌کنند.» هلال احمر فلسطین نیز دیروز وقتی از بازدید یک هیئت سازمان ملل از بیمارستان «امل» در «خان یونس» خبر داد اعلام کرد این هیئت پس از مشاهده ویرانی‌های این بیمارستان، شرایط را «فاجعه‌بار» توصیف کرد. فارس در این رابطه به نقل از الجزیره نوشت: «به گفته این سازمان، این هیئت از نزدیک حجم گسترده تخریب چند طبقه از این بیمارستان در حملات نیروهای اشغالگر را مشاهده کرده است.» هلال احمر فلسطین همچنین از شرایط فاجعه بار داخل بیمارستان از جمله کمبود غذا، آب قابل شرب، اقلام درمانی و پزشکی خبر داد. بیمارستان امل در خان یونس از هفته‌ها پیش در محاصره نیروهای صهیونیستی قرار دارد و هدف مستقیم توپخانه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

حال از وجدان همه انسان‌ها باید پرسید که اگر این مصیبت گریبان آنها را می‌گرفت، چه انتظاری از دیگران می‌داشتند و اگر امروز در قبال این فاجعه انسانی در غزه و جنایات آمریکائی‌ها در غزه سکوت می‌شود، با چه توجیهی قادر به اقناع‌سازی خود خواهند بود؟.

نکته قطعی در این است که جهان باید برای اداره خود از سازوکار دیگری غیر از سازمان ملل کنونی، که سازمان دول جنایتکار است، بهره گیرد تا بتواند این نامعادله کنونی را به معادله انسانی تبدیل کند.
محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴