تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
کد مطلب : ۱۷۲۴۶۵
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، این بار تحقیر آمریکا سبب شد مدعیان اصلاحات- آنان که سابقه روشنی در وطن‌فروشی و دین‌ستیزی داشته و نامه موسوم به جام زهرشان در تاریخ نمادی از کسانی است که دشمن را بر دوست ترجیح می‌دهند و نسخه تسلیم تجویز می‌کنند- به یاد اخلاق افتاده، گریبان چاک کنند و بر پیکر نحیف دشمنی ‌زار زده و گریه سر دهند که هر آن چه خواسته بر این ملت تاخته و جنایت کرده  است.

تاریخ صد ساله اخیر روابط ایران و آمریکا گواهی بر این مدعا است که دشمن در این مدت به تنها چیزی که نیندیشیده اخلاق و کرامت انسانی بوده، دشمنی که از قسی‌القلب‌ترین دیکتاتور در کشتار ملت ایران حمایت کرد و تحریم‌های به اذعان دولتمردان، غیر اخلاقی او صدمات زیادی بر این ملت مستضعف، مظلوم و در عین حال مقتدر وارد آورد.

گفتنی در این باب زیاد است و شمردن آن چه که در گذر ایام از این دشمن بر ملت ایران رفته زیره به کرمان بردن است و به قولی تصور ذات آمریکا موجب تصدیق جنایت پیشگی و عبور از مرزهای اخلاق برای رسیدن به مقاصد پست دنیوی است.

آنچه باعث نگارش این سطور شد تلاش نشریات زنجیره‌ای برای غیراخلاقی خواندن تحقیر دشمنی چون آمریکا است، آنان که ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را تاکنون بارها و به کرات به هیچ گرفته‌اند امروز نگران اخلاق و اسلام شده‌اند.

گفت‌وگوی یکی از مدعیان اصلاحات با روزنامه زنجیره‌ای شرق در شماره روز شنبه و نوشته یک روحانی نمای دیگر در شماره روز دوشنبه این جریده در این موضوع می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

شیرزاد نماینده مجلس ششم که سابقه او بر همه عیان است در گفت‌وگو با روزنامه زنجیره‌ای شرق از در اخلاق‌گرایی وارد و مدعی شده است تحقیر دشمن با مبانی دینی و اخلاقی سازگار نیست و دیگری نیز در نوشتاری که دیروز در «شرق» منتشر شد ضمن تخطئه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 تحقیر ملوانان متجاوز آمریکایی را نیز در آن جهت خوانده و نتیجه گرفته است که یک تجربه را چند بار نبایستی آزمود!

سخن گفتن مدعیان اصلاحات از دین و اخلاق با توجه به سوابق این جریان در هشت ساله‌ای که مطبوعات را محلی برای مبارزه خود با دین مبین اسلام و مبانی اخلاقی کرده بودند مضحک و در عین حال تأسف‌آور می‌نماید. فردی که امروز در حمایت از نظامیان متجاوز آمریکایی یقه چاک می‌کند و برای اخلاق مرثیه‌سرایی می‌کند کسی است که در مجلس ششم تریبون را در اختیار گرفت و ملت ایران را به دروغ‌گویی در برابر دشمنان متهم ساخت، فردی که در سال‌های گذشته دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای را به کرات تحقیر و در عین حال غیر ضرور خواند و به مانند یک نماینده نه دموکرات که جمهوری‌خواه آمریکایی سخن گفت. گویی که مسئولیت این مهم از سوی کدخدای بی‌خدا به او واگذار شده است.

به این جملات توجه کنید؛ «اگر در بستر تبلیغات، بخواهیم وارد مسابقه تحقیر طرف مقابل شویم، از آنجایی که آن طرف، ابزارهایش قوی‌تر از ماست، احتمال برنده‌شدن ما پایین است. احترام متقابل میان ملت‌ها، اصلی اساسی و اخلاقی در دنیاست.»

در طول سالیان گذشته سخن گفتن از سر تحقیر ملت رشید ایران در میان مدعیان اصلاحات و اخیراً اعتدال تبدیل به یک اپیدمی شده است، کسانی که ایرانی را دارای توان رقابت با دیگر کشورها جز در صنعت طبخ آبگوشت بزباش نمی‌دانند و یا قائلند آمریکا می‌تواند با یک بمب توان و اقتدار دفاعی ایران را در هم بشکند و... طبیعی است که ابزار دشمن برای تحقیر ایران را نیز قوی‌تر بدانند.

آنان که می‌پندارند اگر نبودند مردم نانی برای خوردن نداشتند، طبیعی است که ملت خود را در برابر دشمن حقیر و زبون تصور کنند، ولی سخن آنجا است که آیا چنین تفکری می‌تواند حق و اجازه رسیدن به کرسی‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز ملتی رو به رشد را بیابد؟

فردی که چنین سخنانی را در گفت‌وگو با روزنامه زنجیره‌ای شرق بر زبان رانده، نمادی است از یک گفتمان، گفتمانی که از سر عجز و ناتوانی به ملت خود می‌نگرد و از روزی که آن نخست‌وزیر رژیم طاغوت از ناتوانی ایرانی در ساختن لولهنگ سخن گفت تا امروز که مسئولی توان رقابت ایران با دنیا را تنها در آبگوشت بزباش می‌خواند، خود را نشان داده است و طبیعی است که به چنین افرادی نبایستی و نمی‌توان اعتماد کرد.

در پایان و به عنوان تبرک به دو حدیث از نبی مکرم اسلام و مولای متقیان و سخنی از حضرت روح‌الله در ضرورت تحقیر دشمن استناد می‌کنیم و سخن خود را پایان می‌دهیم و صد البته روی این سخنان نه با مدعیان اصلاحات که اعتنایی به مقدسات ندارند بلکه با کسانی است که یحتمل ادعای ریاکارانه اخلاق مداری این جماعت را باور کرده‌اند و تحقیر دشمن آن هم دشمن متکبری چون آمریکا را غیر اخلاقی می‌دانند.

از رسول گرامی اسلام روایت شده است «اذا رأیتم المتواضعین فتواضعوا، و اذا رأیتم المتکبرین فتکبروا لهم» هر گاه متواضعان را دیدید، برای آنان تواضع کنید و هر گاه متکبران را دیدید، در قبال آنان متکبرانه رفتار نمایید.

و در روایت دیگری از نبی معظم اسلام آمده است «و تکبروا مع‌المتکبرین؛ فأن التکبر مع المتکبرین عباده.» «با متکبران متکبرانه رفتار کنید که این گونه رفتار خود عبادت است.»
و یا «اذا رأیتم المتکبرین فتکبروا علیهم فأن ذالک لهم مذله و صغار» هر گاه با متکبران روبرو شدید، با رفتار متکبرانه آنان را ذلیل و کوچک کنید.

از امیر المؤمنین علی(ع) نیز روایت شده است: «التکبر علی المتکبر هوا التواضع بعینه.» تکبر در برابر شخص متکبر عین تواضع است.

و نکته پایانی اینکه مراد سفر کرده و امام عظیم‌الشأن ما 36 سال قبل به مستکبران آمریکایی وعده‌ای داد. در سال 58 به دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام وقتی کارتر از تحقیر آمریکا سخن گفت، حضرت روح‌الله چنین به او پاسخ داد: «شنیدم رئیس جمهور آمریکا گفته است که ایران ما را تحقیر کرد. این اول کار است، ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴