تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۵۷۷۰۶
بازیکن تیم فوتبال استقلال که نقش محوری در حرکات تهاجمی این تیم دارد، در حالی دربی بزرگ را از دست داد که آمار جالبی را از خود به جای گذاشته است.
۰
plusresetminus
بلاغ- استقلال در دقیقه 5+90 بازی با تراکتورسازی از شکست گریخت تا با خیالی آسوده تر به دیدار سنتی برابر پرسپولیس بیندیشد؛ منتهی اتفاق بزرگ در دقیقه 57 دیدار با صدرنشین جدول روی داد. آنجا که جاسم کرار در اعتراض به قضاوت علیرضا فغانی سماجت به خرج داد تا با گرفتن کارت زرد سوم در فصل جاری، غایب سرشناس دربی پایتخت لقب بگیرد.

جاسم کرار را باید مهمترین بازیکن استقلال فعلی در چیدمان پازل تاکتیکی کادر فنی قلمداد کرد. هافبکی عراقی که هر زمان در میدان حضور داشته، روند حرکتی رو به جلو استقلال بهتر شده است و هر وقت نبوده، خلا نبودنش کاملا احساس شده. بی شک مهمترین دل مشغولی امیر قلعه نویی در زمان باقیمانده تا دربی پایتخت، پر کردن جای این هافبک محروم از حضور در ایستگاه پایانی لیگ چهاردهم در نیم فصل نخست بازی هاست.

بهترین پاسور لیگ با 5 پاس و یک پنالتی

کرار در لیگ چهاردهم با ارسال 5 پاس منجر به گل، تا اینجای کار بهترین پاسور فوتبال ماست. شماره 13 استقلالی ها در دیدار برابر پیکان پاس گل های اول و دوم را در دقایق 29 و 59 به خسرو حیدری و مهدی کریمیان داد. استقلال 3 امتیاز آن بازی را روی خلاقیت کرار به حساب خود واریز کرد.

جاسم در ایستگاه دهم هم روی ارسال برای هاشم بیگ زاده سبب شد تا این مدافع پیش تاخته با ضربه سر به گل برسد. هر چند در نهایت آبی ها 1-2 نتیجه بازی خود در فولادشهر را واگذار کردند.

کرار یک هفته بعد -در تقابل با ملوان- هرچه خواست در زمین انجام داد تا آبی ها نان هنرنمایی اش را 1-3 بخورند. این بازیکن ابتدا در دقیقه 32 هوشمندانه از مدافعان ملوان یک خطای پنالتی گرفت تا امید ابراهیمی گل اول را به ثمر برساند. بازیکن تاثیرگذار استقلالی ها در دقیقه 83 –در شرایطی که تیمش با گل قاضی 1-2 پیش بود- یک بار دیگر ابراز وجود کرد. کرار این مرتبه با پاس طلایی خود پشت مدافعان ملوان، سجاد شهباززاده را صاحب موقعیت کرد که این مهاجم هم گل سوم استقلال و گل چهارم خود تا آن روز لیگ را به ثمر رساند.

هنرنمایی جاسم در ایستگاه سیزدهم لیگ هم ادامه یافت. شماره 13 استقلال، در دقیقه 72 دیدار برابر صبا باز هم سجاد شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد تا آبی ها با پنجمین پاس گل فصل او، بیست و یکمین گلشان در لیگ 14 را به تور دروازه رقبا برسانند.

کرار مقابل پرسپولیس هم گل زده و هم اخراج شده /// آماده ارسال 24 ورزشی

باغبان زیباترین گل هفته چهارم

تاثیرگذارترین بازیکن استقلال در فاز هجومی برنامه های امیر قلعه نویی، در لیگ جاری دو گل هم به ثمر رسانده است. کرار هفته اول در شرایطی که استقلال با گل دقیقه 3 رامین رضاییان از راه آهن عقب بود؛ دروازه لوکوموتیورانان را گشود (56) تا زمینه ثبت اولین پیروزی آبی ها را فراهم کند. استقلال در حضور 90 دقیقه ای جاسم و با گل محمد قاضی (75) آن بازی را برد تا سرمربی آبی ها بعد از بازی حسابی از کرار تعریف و تمجید کند.

هافبک عراقی در ایستگاه چهارم لیگ یک بار دیگر گلزنی کرد. البته گل کرار این بار شرایط ویژه داشت. سایپا با گل زودهنگام ابراهیم شکوری، بازیکن سابق پرسپولیس از استقلال در ورزشگاه آزادی جلو افتاده بود که کرار روی ارسال میلاد فخرالدینی با ضربه ای آکروباتیک زیباترین گل هفته لیگ را به تور دروازه فلاح زاده رساند. این گل هم استقلال را به بازی برگرداند و هم به لحاظ شکل به ثمر رسیدنش "خاص" بود. آبی ها در نهایت بازی 28 مرداد ورزشگاه آزادی را با گلهایی که امید ابراهیمی به ثمر رساند 2-3 بردند.

ظهور در هر 118 دقیقه

هافبک عراقی استقلال در لیگ جاری طی 944 دقیقه بازی، با زدن دو گل، گرفتن یک پنالتی و ارسال 5 پاس گل، به طور میانگین هر 118 دقیقه، نقشی پررنگ در فاز هجومی استقلال داشته و از این حیث می توان عدم حضورش در داربی 79 را یک ضربه بزرگ برای آبی ها دانست. جدا از این، نبودن کرار در داربی می تواند از زیبایی های فنی بازی تا حد زیادی بکاهد. حداقل استقلال از نگاه آمار "بی" کرار، کمتر قادر بوده نمایشی تماشاگرپسند را از خود به نمایش بگذارد.

کرار مقابل پرسپولیس هم گل زده و هم اخراج شده /// آماده ارسال 24 ورزشی

 یک گل و یک کارت قرمز برابر پرسپولیس

اما زیرو رو کردن جدول عملکرد جاسم کرار در دیدار برابر پرسپولیس هم خالی از لطف نیست. وی تاکنون با پیراهن تراکتورسازی 4 مرتبه و با پیراهن استقلال یک مرتبه شانس بازی برابر پرسپولیس را داشته که در این بین یک بار دروازه سرخپوشان پایتخت را با پنالتی 3 امتیازی خود باز کرده و البته درهمان بازی (هفته 18 لیگ دهم) از زمین اخراج شده است.

کرار در لیگ های نهم و دهم چهار بار با پیراهن تراکتورسازی مقابل پرسپولیس قرار گرفت. جاسم اولین بار در ایستگاه 14 لیگ نهم بازی برابر پرسپولیس را تجربه کرد. آن روز (دوشنبه 4 آبان سال 88) این هافبک خلاق در دقیقه 68 دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس وارد زمین شد تا جانشین دنی اولروم شود. البته نتیجه بازی تا آن دقیقه 0-1 به سود پرسپولیس بود که در پایان هم با نتیجه 1-2 به کام تهرانی ها به پایان رسید و کرار نتوانست تاثیر چندانی روی آن بگذارد.

 این بازیکن در بازی برگشت دو تیم به ترکیب اصلی راه پیدا کرد و زمانی که بازی با تساوی 1-1 دنبال می شد، در دقیقه 61 جای خود را به محبی تازه نفس داد. در واقع تنها دستاورد کرار در تجربه دومش برابر پرسپولیس، کارت زردی بود که از داور، سعید مظفری زاده گرفت و دیگر هیچ.

این هافبک عراقی هفته اول لیگ دهم برای سومین بار با پیراهن تراکتور در برابر پرسپولیس به میدان آمد؛ هر چند حضورش در ترکیب اصلی افاقه نکرد و پرسپولیس در تهران با گل دقیقه 46 غلامرضا رضایی تراکتور را برد؛ کرار هم در دقیقه 63 از زمین بیرون رفت.

دیدار از یاد نرفتنی

پرسپولیس و جاسم کرار 18 آذر 89 را از یاد نمی برند. در بازی برگشت لیگ دهم جاسم کرار با انگیزه فقط 27 دقیقه زمان نیاز داشت تا از روی نقطه پنالتی دروازه پرسپولیس را باز کند. 60 هزار تماشاگر تبریزی استادیوم را از فرط شادی روی سرشان گذاشته بودند.

هر چند که تراکتور آن بازی را با تک گل کرار برد؛ اما این پایان ماجرای جاسم نبود. در نیمه دوم برخورد محمد نصرتی و ضربه ای که ئبه کرار زد عاملی شد تا این بازیکن تحت تاثیر احساساتش قرار بگیرد و بخواهد مدافع حریف را جریمه کند. یک اشاره کوتاه از کمک خداداد افشاریان هم کافی بود تا کرار کارت قرمز داور را پیش روی خود ببیند. و البته پس از این برخورد شدید جاسم با خانبان کمک داور به وجود آمد و داستان بیرون نرفتنش از زمین پس از اخراج شدن!

کرار مقابل پرسپولیس هم گل زده و هم اخراج شده /// آماده ارسال 24 ورزشی
خاطره خوش دربی

کرار 3 سال و یک ماه و 23 روز قبل دربی پایتخت را هم تجربه کرد. جمعه 25 شهریور در ایستگاه هفتم لیگ یازدهم جاسم کرار در ترکیب اصلی تیم پرویز مظلومی قرار گرفت و 90 دقیقه بازی کرد تا در پیروزی 2-0 استقلال برابر پرسپولیس سهیم باشد.
آن روز مجیدی و جباری گل های استقلال را زدند و البته درگیری معروف کرار و جباری ستاره آن روزهای آبی ها باعث شد تا هافبک عراقی استقلال در بازی برگشت لیگ 11 همراه با این تیم نباشد. همان داربی معروف و هت تریک ایمون زاید و .../آ
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴