تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۵۷۵۰۱
طی ماههای اخیر علاقمندان صنعت موتورسیکلت سازی منتظر رونمایی از تازه ترین محصول یکی از سرشناس ترین شرکت های موتورسیکلت سازی جهان بودند و در نهایت از Ninja H2 رونمایی شد، محصولی که لقب پرشتاب ترین موتورسیکلت جهان را دارد.
۰
plusresetminus

 

بلاغ-در بسیاری از مقالاتی که در رسانه های تخصصی صنعت موتورسیکلت سازی جهان منتشر شده از عنوان "غول سوپرشارژ" برای محصول جدید شرکت کاواساکی ژاپن استفاده شده است.

این موتورسیکلت پرتوان 200 اسب بخار قدرت دارد و در زمره قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان جای می گیرد. به گفته کارشناسان 200 اسب بخار برای حرکت در خیابانها رقمی زیاد و شاید بسیار زیاد باشد اما به هر حال این محصول ساخته شده و از هم اکنون علاقمندان به خرید آن تلاش برای پیش خرید آن را آغاز کرده اند.

در بخش های زیادی از این موتورسیکلت از فناوری فیبر کربنی استفاده شده است و این یعنی وزن بسیار کم محصول و در عین حال استحکام قابل توجه آن. محصول جدید کاواساکی تنها 216 کیلوگرم وزن دارد.

یک محاسبه ساده نشان می دهد نسبت توان موتور به وزن آن 1.39 است و آنهایی که به طور تخصصی محصولات جدید دنیای موتورسیکلت سازی را دنبال می کنند از قابل توجه بودن این رقم هیجان زده می شوند. تنها کافی است بدانیم که این رقم برای موتورسیکلت قدرتمند BMW HP4 حدود 97 صدم است.

ساخت پرشتاب ترین موتورسیکلت جهان+ عکس

این موتورسیکلت 25 هزار دلار قیمت دارد که قطعا رقم قابل توجهی است. در ماههای آتی شرکت یاماها نیز محصولی قدرتمند با نام R1 روانه بازار می کند که می تواند رقیب جدی برای Ninja H2 باشد. محصول جدید یاماها تنها کمتر از 15 هزار دلار قیمت دارد که این زنگ خطری جدی برای پرشتاب ترین موتورسیکلت جهان محسوب می شود.

غول سوپرشارژ صفر تا 100 را تنها در 2.5 ثانیه طی می کند./ع
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴