تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۵۷۱۴۲
تکفیری‌های داعش برای فعالسازی تاسیسات نفتی اشغال شده در عراق و سوریه حقوقهای هنگفتی را به منظور جذب نیروی متخصص برای قاچاق نفت وعده می‌دهند.
۰
plusresetminus
بلاغ- تکفیری‌های داعش که کنترل برخی تاسیسات نفتی در سوریه و عراق را در دست دارند، با مشکل کمبود کارمند مواجه هستند زیرا اغلب کارمندان این تاسیسات از بیم توحش تکفیری‌ها فرار کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه کویتی «الوطن»، تکفیری‌های داعش که چند ماهی است بر برخی تاسیسات نفتی و گازی در سوریه و عراق سیطره یافته‌اند، با بحران جدی کمبود نیروی انسانی برای استخراج نفت و قاچاق آن مواجه شده‌اند لذا به ناچار رقم‌هایی رویایی برای حقوق کارمندانی که حاضر شوند برای آنها در این تاسیسات کارکنند، اعلام کرده‌اند. رقمهایی که تا پیش از این عراقی‌ها و سوری‌ها فکرش را هم نمی‌کردند.

قاچاق نفت و فروش روزانه چند میلیون دلاری آن در بازارهای سیاه، یکی از مهمترین منابع درآمد داعش به شمار می‌رود. به عنوان مثال، تکفیری‌ها برای نخستین بار اعلام کردند که به یک مهندس نفت متخصص اداره یکی از تاسیسات نفتی که اخیرا تحت سیطره آنها قرار گرفته، نیازدارند و حقوق بالای ۲۲۵ هزار دلار آمریکایی در سال و نزدیک ۱۹ هزار دلار در ماه را برای او در نظر گرفته‌اند. این حقوق نزدیک به حقوق کارمندان شرکت‌های نفتی بزرگ در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

شرط تکفیری‌های داعش برای جذب نیرو برای این پالایشگاه‌ها، بیعت این کارمندان و تجربه کافی کاری در پالایشگاه‌ها است.

روزنامه انگلیسی تایمز در این‌باره نوشت: حقوق سالانه بالای ۲۲۵ هزار دلار برای یک مهندس نفت تنها موردی نیست که داعشی‌ها آن را اعلام کرده‌اند بلکه این گروه به دنبال جذب نیروی انسانی بیشتر برای برخی شغلهای خالی مانده در تاسیسات نفتی هستند./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴