فروش زمین های نساجی به چه قیمت؟

آقای معاون! احیاگر باش نه فروشنده!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹
کد مطلب : ۵۴۲۳۰
اینکه جناب معاون استاندار به فکر افتادند برای رفع مشکل کارگران نساجی مازندران زمین های مرغوب و ارزشمند آن را به فروش بگذارند، نسخه عجیبی است که در دکان هیچ عطاری پیدا نمی شود؟!
۰
plusresetminus
آقای معاون! احیاگر باش نه فروشنده!
به گزارش بلاغ، در خبرها از قول معاون برنامه ریزی استانداری مازندران مطالبی نقل شده مبنی بر اینکه با فروش زمین نساجی مشکل این واحد تولیدی را حل می کنیم.
البته اینکه یک مقام مسئول پس از سال ها سکوت و بی خبری از رفع مشکل چندین و چند ساله قشر مظلوم کارگر، آن هم در بخش صنعت دیرپای نساجی، سخن می گوید جای بسی تقدیر و سپاس است اما نکته ای که حائز اهمیت است آنکه نسخه معاون برنامه ریزی استانداری نه تنها شفا نمی دهد بلکه به عبارتی شاید منجر به نابینایی هم بشود!
اینکه جناب معاون استاندار به فکر افتادند برای رفع مشکل کارگران نساجی مازندران زمین های مرغوب و ارزشمند آن را به فروش بگذارند، نسخه عجیبی است که در دکان هیچ عطاری پیدا نمی شود؟!
البته قبل از جناب ایشان زمین های شرکت گونی بافی قائم شهر را به عده ای خاص فروختند که هنوز زخم آن از گرده دلسوزان کار و تولید التیام نیافته است.
آن روزی که شرکت گونی بافی را به یک بخش فرصت طلب خصوصی فروختند، اعلام کردند یک شرکت خودروسازی جایگزین آن می شود و به تولید اشتغال کمک خواهند کرد اما مردم فهیم قائم شهر ناباورانه مشاهده کردند شرکت سابق گونی بافی تبدیل به انبار اتومبیل های فرسوده شده و اخیراً هم شایعه فروش با تغییر کاربری آن به گوش می رسد.
حال با این تجربه تلخ گذشته در رابطه با فروش زمین های شرکت های تولیدی، چه شده است که باز هم یک مقام مسئول به فکر تکرار نسخه ناموفق گذشته افتاد!
در حالی که شرکت نساجی مازندران کاملاً توجیه اقتصادی دارد و برای تداوم تولید فقط نیاز به مدیریت و همت جهادی دارد نه فروش تدریجی اموال آن!
نکته دیگر اینکه کارگران مظلوم نساجی چوب سیاسی کاری های برخی نمایندگان و مسئولین استان و شهرستان را می خورند و گرنه کیست که نداند پشت پرده این سناریوهای غم انگیز، افرادی آماده خور منتظر نشسته اند تا با چراغ سبز مسئولین، منفعت طلبی خود را آغاز کنند؟!
سخن آخر اینکه ؛ آقای احسانی!
آنجا که گفتید به منتقدان خود پول می دهید تا از شما انتقاد کنند چرا که آن را مایه رشد خود می دانید! ما نیز با دلی دردمند و نگران از تصمیمات شتاب زده و به دور از تدبیر در عرصه تولید و کار، تقاضای بازنگری در تصمیمات و استفاده از ظرفیت های موجود را داریم.
بی شک تنها نسخه بی بدیل برای رفع مشکلات نساجی مازندران راه اندازی چرخه تولید این شرکت عظیم است که برای آن، هم نیروی کار مستعد و هم توجیه اقتصادی مناسب و نهایتاً ظرفیت های فروش در بازار فراوان هست از این رو فقط اراده لازم دارد؛ بسم الله... .
حسین علیزاده - فعال رسانه ای
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
ناشناس
درست است .من هم شنیدم یه عده ای مخالف بازگشایی آنجا هستند.میگن زمینش خیلی ارزشمنداست وکارگرها بهانه ای هستند برای اینکه زمین راتاراج بزنن ونوش جان کنند.امیدوارم آقای احسانی با توجه به سواد ودرک وفهمی که دارند مانع ازاین اقدام شوند.
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱