معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کمبود دارویی مازندران به ۷۰ قلم رسیده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۸۵۳۹۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امسال کمبودهای دارویی ما از ۲۰۰ قلم سال گذشته به کمتر از ۷۰ قلم در سال‌جاری کاهش یافته است.
۰
plusresetminus
کمبود دارویی مازندران به ۷۰ قلم رسیده است
ابراهیم صالحی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ در خصوص وضعیت تأمین دارو در مازندران، اظهار کرد: درخصوص دارو  وضعیت کنونی به نسبت گذشته بهتر است.

وی افزود: امسال کمبودهای دارویی ما از ۲۰۰ قلم سال گذشته به کمتر از ۷۰ قلم در سال‌جاری کاهش یافته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز بیمارستان‌ها خرید ویژه و راهبردی در اسفندماه صورت گرفت تا با مشکلی در ایام تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات دارویی به مسافران و هم استانی‌های مازندرانی، مواجه نشویم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص برخی اقلام نظیر انسولین نوومیکس کمبودها در سطح ملی است که باید تمهیدات ملی برای رفع این کمبود اتخاذ شود.

صالحی‌فر اعلام کرد: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخل است و لذا طبیعتاً از واردات کاسته خواهد شد و این موضوع بعضاً موجب کمبود برخی اقلام در بازار خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود دارو به برندها باز می‌گردد؛ چرا که اعتمادسازی نسبت به برندهای جدید نیز زمان‌بر خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در خصوص ملزومات بیماران دیالیزی هیج مشکلی در استان وجود ندارد و هماهنگی‌ برای ارائه خدمات به مسافران نیز انجام شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱