نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه:

شب قدر قلب تپنده ماه مبارک رمضان است

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۳۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ماه رمضان قلب دارد، قلب تپنده این ماه شب قدر است.
۰
plusresetminus
شب قدر قلب تپنده ماه مبارک رمضان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مصلای امام خمینی(ره) مرکز مازندران، اظهار کرد: باز هم شما خوبان و خودم را به تقوای خدا سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با بیان اینکه اگر به بزرگی خدا توجه کنیم قطعاً گناه نمی‌کنیم، افزود: فلسفه توجه به بزرگی و بزرگداشت خدا همین است، خدای بزرگ در آیه ۱۱ سوره مبارکه اسرا می‌فرماید که خدا را بزرگ شمار و به بزرگی توصیف کنید.

محمدی‌لائینی بیان کرد: مولایمان امیرالمومنان (ع) فرمودند مشغول جهاد با نفس شوید تا به سعادت برسید، کسی که هوای نفس بر او غالب باشد به هدایت نمی‌رسد، باید با سلاح تقوا و ایمان با هوای نفس مقابله کنیم تا به سعادت برسیم. (غررالحکم حدیث ۷۰۰۱)

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ایام قدر در پیش است، عنوان کرد: این ایام را قَدر بدانیم، خدای بزرگ در آیه ۱۳۳ سوره مبارکه آل عمران فرمودند بشتابید به سوی اینکه از خدا آمرزش و رضایت بگیرید، شب‌های قدر با قرآنی که روی سر می‌گذاریم و توسلی که از ائمه و اهل بیت(ع) داریم آمرزیده شویم.

امام جمعه ساری تاکید کرد: بهترین کار در شبهای قدر خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج) است، باید توجه و یاد این حضرت در دل‌های ما همیشه به‌ویژه شب‌های قدر باشد و زنده باشد.

وی ادامه داد: در جامعه باید موقوفاتی باشد که فرهنگ مهدویت را تقویت کند چرا که در این زمینه و ترویج قرآن بسیار کم موقوفات داریم، خیرین و متمکنین خوب است اموال و دارایی‌های خود را وقف این دو مهم کنند.

این مسئول با اشاره به فرموده امام صادق(ع)، گفت: ماه رمضان قلب دارد، قلب تپنده این ماه شب قدر است، پس این شب شبی مهم است، همزمان با این شبها سالروز شهادت امام علی(ع) را داریم که در مسجد و در حال عبادت مورد ضربت قرار گرفتند و به شهادت رسیدند و اولین شهید محراب شدند که باید این مصیبت بزرگ را تسلیت عرض کنم.

وی با بیان اینکه آحاد مردم، نهادها، اصناف و دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در این ایام با نمایش عزاداری انجام بدهند، اعلام کرد: روز شهادت علی (ع) روز نهج البلاغه است این کتابی که بهترین نصایح حکیمانه و سعادتبخش را در سه بخش کلمات، حکمت‌ها و نامه‌ها جمع کرده است، باید در رابطه نهج‌البلاغه‌خوانی فرهنگسازی شود، تدریس آن را داشته باشیم و بالاخره برای این کتاب بزرگ باید کار کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه امسال ۱۳ فروردین روز طبیعت با روز ۲۱ ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) مصادف شده، خاطرنشان کرد: حال ما نمی‌گوئیم چه کار کنید چه کار نکنید چون می‌دانیم مردم ما براساس اعتقاد و احساسات پاکی که نسبت به اهل بیت(ع) دارند وظیفه‌شناس هستند و کارهایی که با شان و شئون امیرالمومنین(ع) ناسازگار باشد قطعا انجام نمی‌دهند اما باز هم توصیه و تذکر شاید خوب باشد، کلا طبیعت خوب است به شرطی که به فطرت پاک و خدایی، سلامت معنوی و حفظ نعمات خدا آسیب‌هایی همچون ریختن زباله و پهن کردن بساط ابتذال و ... وارد نکند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یادآور دو پیروزی جنگ بدر و فتح مکه برای اسلام است، یادآور شد: شیخ طوسی(ره) در امالی صفحه ۳۴۲ به این موضوع اشاره دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از هزار و چهارصد سال به ما عنایت کرده، خود حکومت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بود، اولین جمهوری اسلامی را امام علی (ع) تشکیل داد، البته حکومت خود پیامبر (ص) هم مصداق جمهوری اسلامی بود، جمهوری اسلامی ما هم برگرفته از آن است، مردم ما برای داشتن آن خیلی رنج کشیدند و تلاش کردند، ۲۳۰هزار شهید نثار کردند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: تمام شهدای مقاومت از دیروز تا امروز پیامد چراغ جمهوری اسلامی است که در این مرکز مقاومت ایجاد شده بنابراین باید قدر بشناسیم و این نظام مقدس را همچون جان شیرین حفظ کنیم.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان ما سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را بشکنند و به پیروان نفهم‌تر از خودشان وعده می‌دهند که ۶ ماه دیگر، یک سال دیگر کار جمهوری اسلامی تمام است به لطف خدا جمهوری اسلامی پایدار خواهد ماند و آنی که رفتنی است نظام سلطه آمریکایی جهانی است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴