تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۳۳۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۰۵ نفر شب در استان اقامت کردند.
۰
plusresetminus
اقامت مسافر در مازندران از ۸ میلیون نفرشب گذشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حسین ایزدی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های تنکابن، عباس‌آباد و رامسر که در فرمانداری ویژه تنکابن برگزار شد، با اعلام اینکه برای نخستین بار است که جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، اظهارکرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران پیش‌بینی می‌کند در موج سفر سوم با حجم بیشتر گردشگران مواجه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: برای نخستین بار دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر را بومی‌سازی کردیم و ۱۵ کمیته در ستاد سفر مازندران تعریف شد.

وی با اشاره به آمار روز قبل ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه مازندران به لحاظ تردد رتبه سوم را در کشور از آن خود کرده است؛ افزود: با توجه به اینکه مازندران مقصد و مسیر گردشگری و گردشگر پذیر است می‌تواند یک فرصت برای ارتقاء درآمد استان باشد.

ایزدی در خصوص میزان اقامت از آغاز سفر تاکنون در مازندران، افزود: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۰۵ نفر شب از آغاز ستاد تا ۶ فروردین ماه سال جاری در مازندران اقامت کردند که رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: باید برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران برای تعطیلات عید فطر برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب صورت گیرد تا استان از نظر درآمدی ارتقاء پیدا کند.

وی یکی از تأکیدات استاندار مازندران را بحث مساجد در واحدخای پذیرایی، تاسیسات گردشگری، بین‌راهی در ایام تعطیلات نوروز و اینکه باید با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان باز باشد، عنوان کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: وجه تمایز امسال حضور مسافران و گردشگران به مناطق روستایی استان بود که توسعه گردشگری در مناطق روستایی هدایت شود.

ایزدی از افزایش ۲۲ درصدی میزان اقامت در استان با توجه به ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به صدور ۳۸۳ مجوز بوم‌گردی در استان اشاره کرد و گفت: تمام واحدهای بوم‌گردی استان مازندران تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری رزرو شده است.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴