تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۸۵۱۹۵
نماینده ولی فقیه در مازندران از آسیب‌های فرهنگی ناشی از اجرای طرح بوم‌گردی در روستاها گلایه کرد.
۰
plusresetminus
مراقب آسیب‌های فرهنگی در طرح‌های بوم‌گردی باشیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز در دیدار نائب‌رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و مسئولان استانی اظهار کرد: جسم و روحمان امانت خداوند است، نه باید به جسممان و نه به روحمان صدمه بزنیم.
 
وی افزود: اگر مالک جسممان هستیم چرا خودکشی حرام و غیرقانونی است، آسیب زدن به جسم و روح هم حرام است، هر دو امانت خداست، نه تنها نباید آسیب بزنیم بلکه باید برای شادابی‌اش تلاش کنیم.
 
 محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در مواجهه با سختی‌ها می‌بُرند، زود عصبانی می‌شوند، بیماری‌های روان‌تنی منشا روانی ولی ظهور جسمی دارند، پس تقویت روحیه ضرورت دارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حوادث ناگوار زیاد اتفاق می‌افتد یا با اختیار یا بی اختیار، یا از جانب انسان‌ها و یا طبیعت و بنا نیست زندگی همیشه بر وفق مراد پیش برود، پس برای اینکه جسممان سالم نگه داشته باشیم هم باید ورزش کنیم و هم باید به سلامت روانی و روحی توجه کنیم، روح و روان سالم باشد جسم هم سالم می‌شود، برای اینکه تفکر و روحمان قوی باشد، باید امید انسان به خدا قوی باشد جسم انسان هم درمانده نمی‌شود و برعکس.
 
امام جمعه ساری با اشاره به (بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد)، ادامه داد: می‌گویند عشق این کار را کرد عشق انرژی‌های نهفته را آزاد می‌کند، از این رو اگر اراده، روح، تصمیم، امید، قوی باشد جسم هم در سلامت می‌ماند.
 
نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: باید با آسیب‌های اجتماعی جدی مبارزه کنیم نگذاریم در حوزه پاکِ روستاها که آن صفای خودشان را دارند پای برخی از مفاسد و آسیب‌ها باز شود، ایمان و معنویت باید در محیط روستایی پررنگ باشد تا سلامت جسمی شان حفظ باشد.
 
این مسئول اضافه کرد: البته روستائیان ۸۰درصد ورزش را به طور طبیعی انجام می‌دهند، در گذشته مردم بیکاری و فراغت را با سلسله دورهمی‌های خودمانی و ورزش‌های بومی محلی پر می‌کردند و آن بازی‌های روستایی زائیده همین اوقات فراغت‌ها است اما الان چون تکنولوژی پیشرفت کرده همه با موبایل و تلویزیون سرگرم شدند اما احیا کردن آن‌ها خوب است چون درون خودش پیام فرهنگی دارد.
 
وی خواستار شد: احیای سنت‌ها، صنایع دستی، حفظ فضای روستایی، بافت سنتی اخلاقی، ضرورت دارد کاری کنیم که روستایی به روستایی بودن خود افتخار کند و اگر در قلب شهر هم قرار بگیرد با افتخار بگوید که من روستایی هستم.
 
 محمدی لائینی با بیان اینکه روستازادگان خیلی استعداد رشد دارند، عنوان کرد: فضای کار در حوزه روستایی خیلی وجود دارد، کاری کنید که ارزش‌های بومی و سنتی ما با ارزش‌های دینی ما همخوان باشند همانطور که در گذشته بودند و در تضاد نبودند اما امروز به واسطه رسوخ فرهنگ غرب در حال تحمیل ارزش‌های دیگری هستند، تلاش کنیم که فرهنگ‌های غلط در روستاها نیاید.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان ضمن گلایه اذعان داشت: الان با اجرای برنامه بومگردی، روستاها را سنگفرش می‌کنند و صدها میلیون هزینه می‌کنند نتیجه این می‌شود که روستاها محل گشت و گذار یک عده افرادی می‌شود که فرهنگشان با فرهنگ آن روستا هیچ تطابقی ندارد، اختلاط و کشف حجاب و موارد دیگر آرام آرام فرهنگ روستا را مثل خودشان کردند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴