کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات؛

شمارش معکوس برای حماسه حضور آغاز شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۸۴۸۲۵
حضور فعال و گسترده مردم انتخابات فردا، نقش بنیادینی در شکل‌دهی به سیاست‌ها و تعیین سرنوشت کشور ایفا می‌کند و نشان می‌دهد که مردم به چه میزان به مسائل کشور اهمیت می‌دهند و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.
۰
plusresetminus
شمارش معکوس برای حماسه حضور آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ» به نقل از راه دانا، تا زمان برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، کمتر از ۲۴ساعت زمان باقی مانده است و مردم خود را برای شرکت در این روز مهم در عرصه مشارکت سیاسی و اجتماعی آماده می‌سازند.

نقش و جایگاه بی‌بدیل مردم و جمهوریت در نظام اسلامی بر پایه اسلامیت نظام مردم‌سالاری است. این نظام، به عنوان یک الگوی روشن از حاکمیت مردمی، مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی، به هم پیوسته و انفکاک‌ناپذیر، جهانیان را هدایت می‌کند. یکی از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین جلوه‌های حضور مردم در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت فراوان آنان در انتخابات مختلف است.

در این باره مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاصی نسبت به مقوله بااهمیت و حساس انتخابات داشته و دارند و با تأکید بر حضور گسترده مردم در این فرآیند مهم، آنها را به مشارکت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور دعوت می‌کنند.

ایشان شرکت در انتخابات را یک عمل صالح دانسته و فرموده که این عمل صالح را باید با شوق و به وقت انجام داد. بسیاری از کارها هست که زمان آن در یک برهه‌ی خاص است؛ انتخابات از این قبیل است. امروز اگر ما ایرانی ها اقدام به انتخاب کردیم، امکانی را برای خود و کشورمان به وجود آورده‌ایم. اگر منِ ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم، این‌طور نیست که فردا یا پنج روز دیگر یا ده روز دیگر بشود این را انجام داد؛ نه، تا چهار سال دیگر این عمل صالح قابل انجام دادن نیست.

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای فرموده اند: من اوایل سال به این انتخابات اشاره کردم آن‌ موقع فاصله زیاد بود، حالا فاصله کم شده. ملّت ایران برای انجام این دو انتخابات باید به بهترین شکل آماده باشد.

ایشان همچنین تاکید کرده اند: ههمه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. علمای اَعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آن‌وقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد. اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت.

مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند: اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است.

در این میان مسئولان ستاد انتخابات نیز تمام تلاش خود را می کنند تا در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنند. این تلاش به منظور مقابله با توطئه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی و مانع شدن از حضور مردم در صندوق‌های رأی است.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات، به معنای پذیرش مسئولیت و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سرنوشت کشور می‌باشد. همچنین، حضور فعال مردم در انتخابات، باعث افزایش شفافیت و عدالت در فرآیند انتخاباتی می‌شود و از توطئه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی جلوگیری می‌کند.

در واقع مشارکت مردم در انتخابات، به عنوان نمادی از کارآمدی نظام اسلامی، شناخته شده است و عامل اصلی توسعه و پیشرفت نظام اسلامی است.

افزایش مشارکت مردم در این انتخابات، به منظور انتخاب نمایندگان متعهد برای خدمت به مردم و اجرای برنامه‌های ملی و عمومی است. این مشارکت می‌تواند از پایداری و استحکام نظام سیاسی در کشور حمایت نماید.

حضور فعال و گسترده مردم در این انتخابات، اساسی‌ترین عامل در تدوین سیاست‌ها و تعیین سرنوشت کشور می‌باشد و نشان‌دهنده اراده و نگرش سیاسی آنان به مسائل کشور است و به پایداری نظام سیاسی کمک می‌کند. بنابراین، توجه به افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شرایط مطلوب برای حضور آنان، امری ضروری و اساسی برای توسعه سیاسی و اجتماعی کشور می‌باشد.

از این‌رو، لازم است همه در این انتخابات با حضور پررنگ خود، باری دیگر حماسه ای ملی را رقم بزنیم.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴