تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۸۴۸۰۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مرحله دوم سود سهام عدالت که احتمالا ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول است در ۲۵ اسفند واریز می‌شود.
۰
plusresetminus
جزئیات واریز مرحله دوم سود سهام عدالت
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، احسان خاندوزی در حاشیه رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد در این وزارتخانه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بخش دوم سود سهام عدالت که ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در پائیز است تا ۲۵ اسفند به حساب مشمولان واریز می‌شود.

خاندوزی همچنین در مورد واگذاری باقی مانده سهام دولت در دو خودرو ساز بزرگ (ایران خودرو و سایپا) گفت: دولت در یکی از این خودروسازان ۶ درصد و در دیگری ۱۷ درصد سهام دارد .البته مابقی سهام دولت به صورت تودلی در شرکتهای زیر مجموعه و یا غیر مستقیم است.

وی گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در بهمن ماه امسال مبنی بر استفاده از ظرفیت کارآفرینان، اولویت ما در صنعت خودروسازی، هم استفاده از مدیریت غیر دولتی است که چابک و بهره‌ور تر است.

وی اظهار کرد: بخشی از سهام خودروسازان در وثیقه تسهیلات بانک‌ها بود که قرار شد، قبل از واگذاری، از وثیقه خارج شود، اما اولویت ما تغییر مدیریت در خودروسازی‌های بزرگ است.

به گفته خاندوزی، در کنار استفاده از ظرفیت مردمی در قالب سوت زنی و نظارت بر فساد، تلاش ما بر این است که رویه های اقتصادی مانند گمرک،‌ مالیات،‌ بانکی، خط اعتباری و بیمه‌ای شفاف شود تا زمینه فساد و رشوه و امضای طلایی حذف شود و در واقع مقابله با فساد به روش اصلاح فرآیندها صورت می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور که ریشه فساد خشکانده شود،‌ گفت: اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و بیمه‌ای گامی در جهت شفافیت به شمار می‌رود. همچنین صدور مجوزهای کسب و کار به شکل الکترونیکی و ابلاغ مالیاتی و تعیین ارزش کالای گمرکی به روش سیستمی و غیر حضوری گام مهمی در جهت کاهش فساد به شمار می‌رود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴