تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۴۷۹۶
مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا گفت: در ۱۱ ماه امسال توليد انرژی خالص در نیروگاه نکا به مرز ۸ میلیارد کیلووات ساعت رسید.
۰
plusresetminus
توليد انرژی خالص به مرز ۸ میلیارد کیلووات ساعت رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از نیروگاه نکا؛ نورالله ادبی‌فيروزجایی اظهار کرد: نيروگاه شهيدسليمی نکا در ۱۱ ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۵۸ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

وی افزود: در ماه بهمن، واحد دو بخار به جهت  انجام تعمیرات نیمه اساسی به مدت ۲۱ روز و واحد دو گازی به دلیل بازدید دوره‌ای و در ادامه تعمیرات غیرمترقبه به مدت ۱۶ روز در مدار تولید نبود و لذا با درنظرگرفتن خروج‌های اضطراری واحدها و محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز و نیز کاهش سطح آب دریا در واحدهای بخار، بيش از ۵۰۱ میلیون و ۶۳۲ هزار کيلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سيکل ترکيبی توليد و به شبکه سراسری برق کشور تزريق شد.

مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با بيان اينکه دریازده ماهه گذشته بیش از ۷۴ درصد انرژی توليدی در واحدهای بخار و حدود ۲۶ درصد در بلوک سيکل ترکيبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۹۰ درصد انرژی تعهدی سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

ادبی‌فيروزجائی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف نمودن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور  و به گواه آمار، بالا بودن شدت مصرف برق است؛بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود می‌توانند کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا، واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار بگیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش  یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: نيروگاه شهيدسليمي نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و يک واحد بخار در بلوک سيکل ترکيبی با ظرفيت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمين بيش از چهار درصد برق کشور، نقش موثری در پايداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴