تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۸۴۶۸۱
برادر شهید «یعقوب علی بخشی» تعریف می‌کند: گرمای صدایش را هنوز هم احساس می‌کنم، طوری قرآن می‌خواند که قلب ما را از جا می‌کند، می‌گفت؛ قرآن خواندن در خانه نور ایجاد می‌کند.
۰
plusresetminus
پیام شهدا|دل‌بسته اهل بیت(ع) باشید
به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، شهید یعقوب علی بخشی هفتم مرداد ۱۳۴۰، در شهرستان تنکابن به دنیا آمد. پدرش صمد و مادرش شهربانو نام داشت. تا پایان دوره‌ی راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم دی ماه ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر جراحات وارده به بدن، شهید شد، پیکر او را در گلزار شهدای آقا سید امامزاده شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

برادر شهید - صفرعلی: روزی من آمدم منزل دیدم مادرم نیست صدایش کردم دیدم نیست بعد از چند لحظه دیدم صدای قرآن با صوت زیبا می‌آید رفتم بالا این قدر این صدا گوش انسان را نوازش می‌داد که اکنون هم آن صدا را احساس می‌کنم، دیدم مادر در آشپزخانه نشسته و به صدای او گوش می‌دهد و گریه می‌کند، خودم خیلی ناراحت شدم بعد از اتمام شدن گفتم: آقا برو مسجد قرآن بخوان، تو این طوری می‌خوانی قلب ما را از جا می‌کنی خندید و گفت: «قرآن خواندن در خانه نور ایجاد می‌کند و من هم این کارا انجام دادم.»

مادر شهید: روزی یعقوب علی در داخل حیاط ایستاده بود همسرش به او گفت: یعقوب خبر داری امروز در رامسر تشییع جنازه شهدا بود، من رفتم و تو نبودی ازت اجازه بگیرم. خندید و گفت: «خانم این طور جا‌ها آزادی، مسجد و زیارتگاه آزاد هستی برو، ولی جا‌هایی مثل عروسی و.. که فساد در آنجا هست نرو، خواهش می‌کنم نرو، چون من دوست ندارم» و گفت: «خاک تو سر من که لیاقت شهادت را ندارم و باید به جبهه بروم» دو روز بعد رفت و در کربلای ۵ شهید شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷