تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۸۴۵۷۹
وزیر امور خارجه و رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در اظهارات جداگانه ای از مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور مستقل فلسطینی و نبود رابطه بین ریاض و تل آویو سخن گفتند.
۰
plusresetminus
موضع عربستان درباره روابط با رژیم صهیونیستی
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ گفت: رابطه ای میان عربستان و اسرائیل وجود ندارد. ریاض مذاکره مستقیمی با تل آویو ندارد. برقراری رابطه با آن به اجرایی شدن معاهده صلح عربی و تشکیل کشور فلسطینی مربوط است. اقدامات اسرائیل در غزه امنیت برای آن به دنبال نخواهد داشت بلکه خطرات را افزایش خواهد داد. آنچه ما نگران آن هستیم انفجار آتی است که به مراتب بدتر از حادثه هفتم اکتبر گذشته خواهد بود. تنها راهکار تعیین حق سرنوشت برای فلسطینیان است.
«ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی نیز درباره عادی سازی روابط ریاض و تل آویو موضع گیری کرد.
وی به شبکه «سی ان ان» گفت: راهکار در تشکیل کشور فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ است و این موضوعی است که اسرائیل بیست و سه سال است با آن مخالفت می ورزد.
«ترکی الفیصل» نوامبر گذشته و در جریان مشارکت در اجلاس امنیتی منامه گفته بود: نزاع فلسطین در هفتم اکتبر آنگونه که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می کنند، به وجود نیامده بلکه این اوضاع را اسرائیل در سال ۱۹۴۸ رقم زد. این روند طولانی است که تا به امروز وجود دارد و فلسطینیان در معرض حملات هستند.
  •  

  •  
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱