امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه:

دانشجوی تراز انقلاب باید استقلال‌طلب و عدالت‌خواه باشد

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۸۲۳۵۱
امام جمعه موقت ساری گفت: دانشجویان انقلابی باید استقلال‌طلب بوده و عدالت‎‌خواهی داشته باشند.
۰
plusresetminus
دانشجوی تراز انقلاب باید استقلال‌طلب و عدالت‌خواه باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: با شرکت در انتخابات در انتخاب افراد توانا و عدالتخواه بکوشیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های انتخاب یک فرد اصلح گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد باید سرلوحه یک نماینده قرار گیرد و باید بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه باشند.

امام جمعه موقت ساری خستگی‌ناپذیر و داشتن روحیه جهادی را از دیگر ویژگی‌های یک نماینده برشمرد و گفت: ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری به ویژه در مسائل بیت المال باید مد نظر قرار گیرد.

نصوری امانت‌داری، پاکدامنی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر شاخصه‌های یک نماینده خوب بیان کرد و گفت: صداقت، روراستی و مدافع حق و مردمی بودن از دیگر ویژگی‌ها است زیرا حضرت امام زمان (عج) نیروهایی با تفکر جهانی می‌خواهد و باید نماینده نیروی ولایت باشد نه وابسته به کانون ثروت و قدرت.

وی استکبارستیزی را از دیگر شاخص‌ها بیان کرد و گفت: نماینده باید مردمی و ساده‌زیست و مثل مردم باشد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه در جامعه مهدوی مسئولان حقوق نجومی نخواهند گرفت، گفت: ارتقای جامعیت دین، پایبندی به ارزش‌ها و ارزش‌های اسلامی و توجه به تحقق نظم نوین جهانی از دیگر شاخص‌ها است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجویی در تراز انقلاب باید استقلال طلب، عدالت خواه و آرمان خواه باشند و فهم درستی از نظام و انقلاب داشته باشند.

امام جمعه موقت اری به دانشجویان توصیه کرد در کنار تحصیل به تهذیب نفس، انس با قرآن و اهل بیت توجه داشته باشند و پرهیز از روحیه یاس و ناامیدی، اندیشه ورزی، تولید علم و فکر را سرلوحه قرار دهند و گفت: دانشگاه‌ها باید مسئله محور باشد و مشکلی از جامعه حل کند و برای رسیدن به قله پیشرفت تلاش کنند.

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی ( ره) نوشهر نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار کرد: دلاورمردان این نیرو در عرصه‌های مختلف باعث عزت افتخار ایران اسلامی شدند.

امیر دریادار آریا شفقت‌رودسری با بیان اینکه دریا یک موهبت الهی است و خداوند آن را به کشور عزیز ما اهدا کرده است، گفت: امروز اگر کشوری به دریا راه نداشته باشد اصطلاحاً دچار خفگی ژئوپلوتیکی شده است و این نعمت را در شمال و جنوب کشور دارا هستیم.

وی با عنوان اینکه در دوران دفاع مقدس دشمنان نظام اسلامی بسیج شده بودند تا این نظام نوپا را از پای درآورند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در آن روزی که همه چیز وابسته به نفت بود نیروی دریایی اجازه نداد حتی یک روز خطوط مواصلاتی ما قطع شود.

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: در دوران دفاع مقدس دلاور مردان نیروی دریایی اجازه ندادند حتی یک روز فرایند صادرات و واردات در کشور قطع شود و بیش از ۱۰ هزار کشتی توسط همرزمان نیروی دریایی در دفاع مقدس اسکورت شده است.

شفقت گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز در جای جای جهان حضور پیدا کردیم و امروز نود و دومین ناوگروه نیروی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن در حال تأمین امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش ماست و هر آنجایی که لازم باشد همرزمان ما حضور پیدا می‌کنند و امنیت خطوط کشتیرانی و نفتکش و غیره را تأمین خواهیم کرد.

وی ساخت ناوشکن تمام ایرانی دیلمان را از دیگر افتخارات ایران اسلامی بیان کرد و گفت: وعده می‌دهیم که دلاور مردان و هم رزمان جان برکف آماده هستند که جان خود را در راستای اقتدار و عزت ایران اسلامی فدا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱