تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۸۰۲۶۶
بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ هانگژو در حالی برگزار خواهد شد که کاروان ایران به دنبال تکرار حضور خود در جمع چهار تیم برتر، همچون دوره‌های گذشته است.
۰
plusresetminus
کاروان «فرزندان ایران» به دنبال تکرار افتخارات
به گزارش بلاغ؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی قرار است طی روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین برگزار خواهد شد. البته این دو تاریخ برای مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه هستند و مسابقات در برخی رشته‌ها از جمله بسکتبال با ویلچر، بدمینتون و بوچیا از روز ۲۷ مهر آغاز می‌شود.

کاروان جمهوری اسلامی ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» و با ۲۱۰ ورزشکار در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند و امیدوار است بتواند افتخارآفرینی‌های دوره‌های قبلی را تکرار کند؛ هر چند که این بار شرایط سخت‌تر از گذشته است.

در زیر نگاهی به عملکرد کاروان ایران در سه دوره قبلی می‌اندازیم:

بازی‌های پاراآسیایی برخلاف پارالمپیک، سابقه زیادی ندارد و اولین دوره آن در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹ شمسی) به میزبانی شهر گوانگژو در کشور چین برگزار شد. در آن رویداد بیش از چهار هزار ورزشکار توان‌یاب از ۴۱ کشور دنیا و در ۴ گروه نابینایان، فلج مغزی، قطع عضوی ها و ویلچری‌ها به رقابت با یکدیگر پرداختند.

کاروان ایران در آن دوره با نام «کاروان فرهنگی ورزشی محرم»، متشکل از ۱۵۸ ورزشکار (۲۴ خانم و ۱۲۳ آقا) در ۱۵ رشته شرکت کرد و به غیر از رشته‌های بولینگ، بدمینتون، شمشیربازی و بسکتبال با ویلچر، در سایر رشته‌ها برگزار شده نماینده داشت.

در نخستین دوره پاراآسیایی، ایران ۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز کسب کرد و با مجموع ۸۰ مدال در رده چهارم قرار گرفت. در آن دوره که ۱۰۱۲ مدال نیز توزیع شد، چین با اختلاف زیادی نسبت به سایر تیم‌ها قهرمان شد و ژاپن و کره جنوبی در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی باز هم در شرق قاره کهن و این بار در سال ۲۰۱۴ به میزبانی شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد. در آن دوره ۲۴۹۷ ورزشکار از ۴۱ حضور داشتند و کاروان ایران نیز با نام «غدیر» با حضور ۲۰۰ ورزشکار (۱۴۴ مرد و ۵۶ زن) در ۱۶ رشته اعزام شد.
در آن رویداد عملکرد نمایندگان ایران با رشد قابل توجه نسبت به دوره قبلی همراه بود و ۳۷ طلا، ۵۲ نقره، ۳۱ برنز و مجموع ۱۲۰ مدال کسب شد تا کاروان کشورمان بتواند رتبه چهارمی خود را تکرار کند.

در آن دوره تیم چین باز هم مقتدرانه قهرمان شد و کره جنوبی و ژاپن در رده‌های بعدی ایستادند. نکته مهم در این دوره رشد چشم‌گیر تیم ازبکستان بود که ۲۲ طلا کسب کرد، آن هم در حالی که در سال ۲۰۱۰ فقط یک طلا گرفته بود.

سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی شهر جاکارتا در شرایطی در سال ۲۰۱۸ برگزار شد که کاروان ایران با ۲۰۱۸ ورزشکار (۱۳۵ مرد و ۷۳ زن) در ۱۳ رشته در آن حضور یافت، آن هم در شرایطی که ۳۵۸۹ نفر از ۴۳ کشور آسیایی به اندونزی آمده بودند.

ملی‌پوشان ایران عملکرد چشم‌گیری از خود ارائه کردند و با ۵۱ طلا، ۴۳ نقره و ۴۲ برنز و مجموع ۱۳۶ مدال موفق به کسب رتبه تاریخی سوم و قرار گرفتن بالاتر از ژاپن شدند.
بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا، آخرین حضور سیامند رحمان مرد همیشه خندان ورزش ایران در رویدادهای پاراآسیایی و پارالمپیک بود و او یک طلای دیگر نیز بدست آورد، اما صد حیف که دیگر فرصت مدال‌آوری در این دو رویداد را پیدا نکرد و درگذشت.

در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا چین قهرمان شد و کره جنوبی به لطف سه طلای بیشتر نسبت به ایران در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱