تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۷۳۲۷۸
وزیر بهداشت گفت: در ۱۰۳ مرکز درمانی حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی اضافه کرده‌ایم که ۷۰ درصد آنها در مناطق محروم قرار دارد.
۰
plusresetminus
۱۵ هزار تخت به ظرفیت درمانی اضافه شده که ۷۰ درصد آنها در مناطق محروم است
به گزارش بلاغ، برقراری و رعایت عدالت در عرصه بهداشت و درمان و توزیع عادلانه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی متناسب با نیاز و تقاضای مردم از مطالباتی بوده که همواره از سوی مردم مطرح شده و گلایه‌هایی نیز در این باره وجود داشته است.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: در ابتدای دولت طرحی به نام «عدالت و تعالی نظام سلامت» را مطرح کردیم، این اقدامات دراز مدت است و نتایج آن را نمی‌توان با سرعت مشاهده کرد. در تدوین طرحی که وزیر بهداشت به آن اشاره می‌کند به 16 هدف توجه شده که به گفته مسئولان وزارت بهداشت در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب تقویت، بازسازی و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور، نخستین هدف این طرح است.
وزیر بهداشت افزود: براساس شاخص جمعیت مشخص کرده‌ایم که ضریب جمعیت به تخت باید حدود 1.7 باشد و در حال کار روی این موضوع هستیم. عین‌اللهی همچنین در مورد اقدامات صورت گرفته در راستای طرح هم بیان داشت: در 103 مرکز درمانی حدود 15 هزار تخت بیمارستانی اضافه کرده‌ایم که 70 درصد آنها در مناطق محروم قرار دارد. 

وزیر بهداشت خرداد ماه سال گذشته در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد توزیع عادلانه منابع حوزه سلامت در مناطق محروم گفته بود: «براساس طرح عدالت و تعالی نظام سلامت برنامه‌های خود را در طول وزارت مشخص کردیم و هدف اصلی ما در این طرح ارتقای کمّی و کیفی عادلانه شاخص‌های نظام سلامت و آموزش نظام پزشکی است. در این طرح برنامه‌هایی برای بهبود سرانه پزشکان به ویژه اجرای قوانین موثر مرتبط با سهمیه مناطق محروم و ضرورت بهبود شاخص بهره‌مندی از خدمات سلامت در اقصی نقاط کشور داریم و بر آن تاکید کردیم. همچنین اجرای کارآمد قوانین موجود، قانون عدالت آموزشی، ارائه خدمات مبتنی بر سطح‌بندی از طریق پزشک خانواده و ایجاد عوامل انگیزشی پایدار برای فارغ‌التحصیلان پزشکی در دستور داریم.» وی پیش از این نیز گفته بود: «هدف عمده از اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت، ارتقای کمی و کیفی عادلانه شاخص‌های سلامت و آموزش پزشکی است».

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱