تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۰۰۶۶
سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد که میزان هزینه‌های واردات گاز عراق سالانه حدود 6 میلیارد دلار است.
۰
plusresetminus
وزارت برق عراق: سالانه ۶ میلیارد دلار گاز از ایران وارد می‌کنیم

به گزارش بلاغ؛ «احمد موسی» با‌اشاره به اینکه وزارتخانه برق عراق دارای خطوط تامین‌کننده گاز چه از طریق منطقه کردستان عراق و چه از طرف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: عراق سالانه قریب به هشت تریلیون دینار برای واردات گاز هزینه می‌کند و واردات این گاز در فواصل زمانی متناسب با نیاز سیستم افزایش و کاهش می‌یابد.

موسی در عین حال تاکید کرد که عراق پس از تصویب طرح سوخت که نیازمند احیای میادین گازی و وجود مقدار کافی سوخت برای بهره‌برداری از نیروگاه‌های این کشور است، واردات گاز را متوقف خواهد کرد.

این مقام عراقی گفت: وزارت نفت عراق براساس بخشنامه‌های دولت برای تکمیل طرح سوخت در حال بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در میادین گازی است و به این ترتیب نیاز به واردات گاز برطرف می‌شود.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود: این وزارتخانه نیازمند بودجه برای پرداخت معوقات گاز وارداتی، همچنین عوارض خرید انرژی از سرمایه‌گذاران طبق قراردادهای دولتی و همچنین انجام اعمال مربوط به مراقبت و نگهداری دوره‌ای از واحدهای تولیدی، شبکه‌ها، خطوط، انتقال و توزیع انرژی است.

به گفته این مقام ارشد بخش انرژی عراق، این کشور برای تولید برق در نیروگاه‌های خود به گاز ایران نیاز دارد و با گاز دریافتی از کردستان حداقل سالی 6 میلیارد دلار در این زمینه هزینه می‌کند.

وزارت برق عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که تا 10 سال آتی به گاز ایران نیاز دارد. عراق در تأمین برق با مشکل زیادی رو‌به‌روست و جریان برق در بسیاری از شهرهای عراق به‌ویژه در تابستان که دمای هوا به 50 درجه می‌رسد به‌صورت شبه‌دائمی قطع می‌شود. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱