مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

اختصاص ۸۰ هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۳۳۲۸
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اختصاص ۸۰ هزار تن برنج و شکر برای برپایی آیین‌های محرم و صفر خبر داد.
۰
plusresetminus
اختصاص ۸۰ هزار تن برنج و شکر برای ایام محرم و صفر
به گزارش بلاغ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پشتیبانی بازرگانی دولتی، سعید راد از اختصاص 80 هزار تن برنج و شکر از محل ذخایر راهبردی کالاهای اساسی برای برپایی آیین‌های محرم و صفر خبر داد و افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه این کالاها شامل 50 هزار تن برنج و 30 هزار تن شکر است، ادامه داد: توزیع اقلام مذکور به‌زودی آغاز می‌شود و در طول ایام سوگواری تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اقلام فوق در هر استان برعهده کارگروه تنظیم بازار همان استان قرار دارد، اظهار کرد: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، مقدار تعیین شده از این کالا را به نمایندگانی که از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی استان معرفی می‌شوند، تحویل خواهند داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه در طرح عرضه کالاهای اساسی برای این ایام گرانقدر، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی 19 هزار تومان، برنج هندی 17 هزار تومان، برنج تایلندی 11 هزار تومان و شکر 18 هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها از محل انبارهای ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها تأمین شده است.

  گفتنی است، برنج‌های اختصاص یافته در کیسه‌های 10 کیلویی و شکرهای تخصیص داده شده در کیسه‌های 50 کیلویی بسته‌بندی شده‌ و با قیمت‌های مصوب توزیع خواهند شد.

هفته آینده ماه محرم آغاز می‌شود که به دلیل نذورات و خیراتی که در مساجد و تکایا و از سوی مردم توزیع می‌شود؛ مصرف گوشت، برنج، مرغ و دیگر کالاهای اساسی افزایش می‌یابد و برای مردم مهم است که ‌قیمت‌ کالای اساسی و گوشت در این ایام نظیر دیگر روزهای سال مدیریت شود و با افزایش تقاضا شاهد رشد قیمت‌‌ها نباشیم چرا که سودجویی از مراسم محرم و صفر در فرهنگ ما همیشه مذموم بوده اما برای عده‌ای هر چیزی وسیله سوءاستفاده است.

انتظار از کسبه و دولت در ایام محرم و صفر
با این‌حال به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی میدانی نشان داد که قیمت گوشت قرمز (خالص گوساله) در آستانه محرم میل به افزایش دارد و نسبت به هفته گذشته تکان خورده و به کیلویی تا 220 هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که دامداران مدت‌هاست اعلام کرده‌اند که دام‌ها روی دستشان مانده و خریداری پیدا نمی‌کنند و حتی تقاضای صادرات دام کرده‌اند. بنابراین، سؤالی وجود دارد که اگر تولید آن‌قدر زیاد است که باید صادر شود چرا قیمت‌ها بالا است؟

قیمت فروش مرغ اما زیر نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است و دیروز به 53 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد که حدود پنج هزار تومان از نرخ مصوب سقف قیمت ستاد تنظیم بازار پایین‌تر است.
مردم انتظار دارند؛ کسبه و عمده‌فروشان که بانیان و متولیان هیئات و تکایا در بین آنان کم نیستند در این ایام نه تنها به دنبال سودجویی نباشند بلکه بیشتر از هر زمان دیگری، منصفانه رفتار کنند و تخفیف بدهند، چرا که کسب برکت در این نوع کاسبی است. البته ضرورت دارد دولت و اصناف، نظارت بر قیمت‌ها را بیشتر کنند. نظارت و کنترل بازار کالاهایی چون گوشت قرمز، برنج، روغن و لپه در ایام محرم با توجه به تجربه سال‌های گذشته که معمولا افزایشی بوده، ضروری است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴