تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۲۹۰۳
تارنمای بلومبرگ در گزارشی با اشاره به افزایش ۷۰۰ درصدی بهای گاز در اروپا در مقایسه با سال گذشته، آن را محرک اصلی تورم جهانی دانست که می‌تواند سبب بروز یک جنگ سرد جدید شود.
۰
plusresetminus
افزایش حیرت انگیز قیمت انرژی؛ بهای گاز در اروپا 700 درصد افزایش یافته است
به گزارش بلاغ؛ خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود در همین زمینه نوشته است:« پس از آتش‌سوزی در یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات تولیدکننده گاز طبیعی مایع در تگزاس آمریکا، گمان نمی‌رفت بازار انرژی پرتلاطم بیش از این دستخوش تغییر شود»

بلومبرگ در گزارش خود آورده است: «گاز طبیعی در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین کالاهای جهان و محرک اصلی تورم جهانی بوده که می‌تواند دلیل بروز جنگ سردی جدید باشد. به عقیده ناظران هر نوع نوسان در تولید آن، جهش‌های قیمتی به همراه دارد که براساس استانداردهای بازار متلاطم امروزی بسیار شدید بشمار می‌رود.».

این گزارش می‌افزاید:«براساس آمار منتشر شده، اروپا در حال حاضر با افزایش حدود ۷۰۰ درصدی بهای گاز رو‌به‌رو است که به باور بسیاری از کارشناسان عامل سوق دادن این قاره به سمت رکود خواهد بود.  دلیل اصلی بحران انرژی کنونی از سوی کارشناسان جنگ در اوکراین اعلام شده که با وضع تحریم‌ها علیه روسیه به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ این منبع انرژی کلید خورد.»

به گزارش ایرنا به نقل از «بلومبرگ» واشنگتن به عنوان متحد نزدیک اروپا وعده‌هایی برای جبران کمبود انرژی در این قاره داده است. بهای گاز طبیعی در آمریکا اگرچه ارزان‌تر از اروپاست اما حتی در این کشور در پی آتش‌سوزی در تاسیسات تولید گاز تگزاس، بهای گاز دوبرابر شده و از این رو به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، متحدان اروپایی واشنگتن از گاز آمریکا ناامید هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴