تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۵۱۹
دسته دوم توابین، فرصت طلبانی بودند که در پی دست یابی به قدرت با تعویض رنگ ، برای همراهی با جماعت به نهضت توابین می پیوندند اما چیزی را بر زبان می آورند که در دل آنرا باور ندارند.
۰
plusresetminus
بلاغ- لفظ نهضت توابین که در این متن مورد استفاده قرار می گیرد هیچ ربط تاریخی به نهضت توابین قیام مختار ندارد. این اشتراک لفظی تنها به این سبب است که در متن نوشته شده زیر نهضت توابین به معنی حرکت افراد پشیمان از عملکرد خود در فتنه 88 است و اساسا هیچ خونخواهی در کار نیست و اگر باشد خونبهای آن را از سران فتنه و مستکبرین طلب می کنند.
 
 یکم: قاعدتا پس از آنکه گرد و غبار فتنه ها از میان می رود ، طرف شکست خورده برای احیای حرکت سیاسی خود در رسیدن به قدرت و یا احیای جنبش فکری خود اقداماتی را  انجام می دهد. در فضای پس از فتنه‌ها ، رویکرد توده مردم نقش تعیین کننده‌ای در مواضع آینده طرفی که در پی بر هم زدن وضع موجود بوده است، دارد. یکی از نکات مهم حرکت 9 دی و جمعیت خروشان 22 بهمن آن است که نمایشگاهی از مخالفت با مخالفین نظام جمهوری اسلامی بود.
این حرکت مردمی بدان معنا است که یا طرف مخالف مجبور به سکوت خواهد شد که این تصمیم مساوی است با انحلال و یا مجبور به موضع گیری علیه مردم می‌شود که این رفتار به معنای مخالفت با قواعد اساسی دموکراسی و مردم سالاری است و با شعار آنان همسو نمی باشد.
حالتی سومی نیز وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان نهضت توابین نام برد.
دوم: اتفاقی که پس از ماجرای 9 دی افتاد، آغاز نهضت توابین فتنه 88 برای رساندن خود به گود انتخابات‌ بعدی بود. توابین فتنه 88 به دو دسته از سران ِحامیان فتنه گذشته قابل تقسیم بندی هستند.
دسته اول افرادی هستند که فریب خورده بودند و با مشاهده سحر سامری و قرآن های معاویه ، جهت حرکت را به سمت اغتشاش برای رسیدن به اهداف حزبی و عقیدتی تغییر دادند . این دسته افرادی هستند که در اصل با نظام جمهوری اسلامی و حرکت آن عنادی نداشته و قبل از انتخابات به جهت اختلاف سلیقه با مدیریت دولت نهم و یا نگاه های ارزشی که داشتند در پی کاندیداهای رقیب رفتند .
اشتباه بزرگ آنان تنها آنجا بود که پس از انتخابات نه تنها به شعار جناحی خود مبنی بر احترام به قانون عمل نکردند ، بلکه با بی احترامی به رای اکثریت سبب ایجاد یک موج جهانی علیه حکومت اسلامی شدند و کشور را به سمت وضعیت آشوب سوق دادند. عمده توابین این دسته پس از اتفاقات مختلف سال 88 و گذار زمان و مشاهده نشانه های پس زمینه استکباری شورش رنگی ایران ، مانند بر هم زدن تظاهرات ضد اسراییلی روز قدس ، 13 آبان  ، 16  آذر و عمل شرمگین روز عاشورا پا بر روی نفس خویش گذاشته و با برائت از گذشته از ادامه همراهی با مخالفین سر باز زدند. این افراد در 9 دی ماه به صف ملت پیوستند و در موضع گیری های بعدی خود با اعلام برائت از حرکت انجام گرفته ، ضمن حفظ انتقادات خود به روند دستگاه اجرایی و یا مقننه ، از حرکت استکباری گذشته برائت جستند.
دسته دوم توابین ، فرصت طلبانی بودند که در پی دست یابی به قدرت با تعویض رنگ ، برای همراهی با جماعت به نهضت توابین می پیوندند اما چیزی را بر زبان می آورند که در دل آنرا باور نمی دارند . يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ. این دسته از توابین همیشه در پی انتقام ، قدرت و یا ضربه مجدد منافقانه وارد جریان نظام می‌شوند و سبب پیدایش اتفاقات ناگوار بعدی می‌گردند . در واقع این افراد حرکت انجام شده پس از انتخابات را در صورت لزوم بارها و بارها تکرار خواهند کرد و تنها در پی فرصتی مجدد برای اجرای آن هستند و نهضت توابین برای آنان بهانه ای برای آن ضربه مجدد است و شاید به طور حتم بتوان گفت که گروهی که از 25 بهمن امسال حرف می‌زنند از همین دسته اند.
سوم : دو صفت الهی ، هست که بندگان صالح خدا آن را دارا می باشند . یکی توبه پذیر بودن و دیگر حکیم و فهیم و بصیر بودن . هر چند دل بسیاری از متدینین و دوست داران انقلاب اسلامی پس از حوادث گذشته خون شده است اما ، برخی از ظرفیت های نظام اسلامی در جریان انتخابات 88، رو به روی نظام ایستاد. تئوری جذب حداکثری در واقع در پی آن است تا این ظرفیتها دوباره به درون نظام باز گردند و از توانمندی‌های آنان استفاده شود و این استفاد در راستای بالندگی انقلاب اسلامی و التیام خونِ دل خوردگان باشد اما بصیر بودن در پذیرش توبه نیز یکی از ویژگی های زعام داران صالح و حکیم است.
دلسوزی بی جا و جو زدگی نیز یکی از آفت هایی است که پس از شکل گیری نهضت های توابین دامان جامعه مسلمین را فرا می‌گیرد و زمینه ورود افراد منافق را مجددا فراهم می‌سازد. سران فتنه ، حامیان درجه اول و افراد پشت پرده حوادث انتخابات گذشته به هیچ وجه لیاقت بازگشت به نظام اسلامی را ندارند و اساسا این فکر که از زبان برخی از افراد در مناظره های تلویزیونی نیز شنیده میشد ، خلاف قواعد عقل و بصیرت است چرا که مومن نباید دوبار از یک اشتباه به سختی بیافتد و اساسا هیچ تضمینی برای اینکه این رفتار توسط آنان مجددا تکرار نشود وجود ندارد . اما حساب فریب خوردگان جداست . تشخیص این صدق نیت قطعا بر عهده نیروهای اطلاعاتی ایران است که میزان دخالت و وابستگی افراد و صلاحیت فکری توابین را منصفانه بررسی کرده و از ورود افراد منافق به پرسه توابین جلوگیری کند .
چهارم : اختلاف سلیقه بر پایه یک کلیت مشترک به نام انقلاب اسلامی تحت لوای زعامت فقیه شیعه ، بهترین موهبتی است که خداوند به یک حکومت ارزانی می دارد . اساسا منتقدین دلسوز و نه منافق و برانداز و نفس پرست و قدرت طلب می‌تواند، سبب آگاهی توده مردم و ایجاد آرایش سیاسی عاقلانه در عرصه سیاسی کشور شود .
 
در کل با توجه به شرایط مهم کشور که در آستانه یک انتخابات مهم و حساس قرار گرفته است که قرار است برای نهمین بار منتخبان مردم به قانون گزاری در کشور بپردازند، داغ شدن موضوع راهپیمایی 25 بهمن یکی از نقشه های معاندان نظام است که جوی را برای انتخابات 12 اسفند ایجاد کنند و به نوعی اعلام حضور کنند. همان‌هایی که مردم طورمار آنها را در نهم دیماه 88 پیچیدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴