تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۹۲۹
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست به شدت از گروه اصلی سازمان‌دهنده تظاهرات‌های سیاه‌پوستان انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از گروه موسوم به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» که سازمان‌دهنده اصلی تظاهرات‌های ضدنژادپرستی اخیر بوده‌اند انتقاد کرد.
ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست درباره این گروه گفت: «یک نگاهی بیندازید به آدم‌هایی که  آن را اداره می‌کنند. مارکسیست هستند، آدم‌هایی هستند که شما نمی‌خواهیدشان.»
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از نظرات مثبت موجود به این گروه هم انتقاد کرده است: «با وجود اینها می‌بینید که از آنها تصویر آدم‌های فوق‌العاده‌ای ساختند. وقتی به شورش‌ها و همه اتفاقاتی که افتاده نگاه کنید می‌بینید که گروه بسیار بسیار تفرقه‌اندازی هستند.»
رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «من تنها کسی نیستم که اینطوری فکر می‌کنم. آدم‌های زیادی هستند که نمی‌خواهند در این مورد صحبت کنند چون جرأت ندارند، ولی این را حس می‌کنند.»
ترامپ دو هفته پیش هم رهبر جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به خیانت متهم کرده بود.
ترامپ در توئیتر نوشت: «رهبر جنبش جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد می‌گوید "اگر آمریکا چیزی را که ما می‌خواهیم به ما ندهد ما این سیستم را آتش زده و آن را سرنگون خواهیم کرد." اسم این، خیانت، آشوبگری و شورش است.»
شهرهای بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل یک فرد سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا به صحنه یکپارچه اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.
ترامپ تا به حال چندین بار برای از القاب توهین‌آمیز مانند مانند «اراذل» و «غارتگر» درباره معترضان استفاده کرده و آنها را به استفاده از زور تهدید کرده است.
شبکه اجتماعی توئیتر، در واکنش روی پیام‌های ترامپ که در آن معترضان تهدید می‌شوند «برچسب خشونت» زده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲