تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۲۹۳۲۳
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ۱۷۵ پروژه بومی‌سازی قطعات با فناوری بالا تا سال۱۴۰۰ اجرا خواهند شد که ۲۴۶ میلیون یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، چند روز پیش(سوم تیرماه)، بیست و هشتمین جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل در محل شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیران عامل بانک تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو، ساپکو، ایران‌خودرودیزل، و همچنین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، جهاد دانشگاهی، دانشگاه شریف، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه وقطعه‌سازی ایران برگزار شد.
طی این نشست گروه صنعتی ایران‌خودرو و بانک تجارت چندین تفاهم‌نامه امضا کردند که براساس آن‌ها، علاوه براینکه پروژه خودکفایی در ساخت و تولید قطعات و خودروهای باری و مسافری در ایران خودرو دیزل آغاز شد؛ قرار شد تا بانک تجارت ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق شکوفایی و نوآوری به زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو در جهت توسعه پروژه‌های ساخت داخل اختصاص دهد. ضمن اینکه یک تفاهم‌نامه‌ هم میان شرکت ساپکو و بانک تجارت امضا شد.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها با بانک تجارت فرشاد مقیمی- مدیرعامل ایران‌خودرو- اظهار کرد: این گروه صنعتی در سال جهش تولید، بومی سازی قطعات با ارزبری و فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده و تمام ساز و کارهای لازم برای تحقق  این امر فراهم است. ضمن اینکه شرکت ساپکو متعهد به ضمانت خرید قطعات بومی سازی شده توسط سازندگان داخلی است.
وی تاکید کرد:  تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات سبب ایجاد شغل، کاهش وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.
مقیمی بانک تجارت را  شریک استراتژیک ایران‌خودرو در تامین مالی پروژه‌های داخلی سازی قطعات خواند و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری با بانک تجارت در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
رضا دولت آبادی- مدیرعامل بانک تجارت- نیز در این جلسه با اشاره به نقش این بانک در توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سال جهش تولید گفت: بانک تجارت همیشه حامی تولید داخل بوده و برای حضور پررنگ تر در صنعت خودرو و قطعه سازی برنامه هایی را تدوین کرده است.
وی از آمادگی بانک تجارت برای تامین نیازهای مالی پروژه‌های توسعه محصول ایران‌خودرو و بومی‌سازی فناوری تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: این بانک در چارچوب مقررات و قوانین مرتبط بر آن‌ به صنعت خودروی کشور کمک خواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴