تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۲۹۲۵۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: ما هنوز هم نمی‌دانیم که چه کسانی در پتروشیمی گچساران سرکار هستند، مگر کسی باید در تهران بنشیند و یک مناقصه را برای گچساران راه اندازی کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، امیر حمزه بازیار در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت هفته قوه قضایی برگزار شده بود، اظهار کرد: در سال ۹۸در قیاس با سال ۹۷افزایش ورودی پرونده به دادگاه داشتیم و به نوعی میزان ارتکاب نیز افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در شهرستان دلیل اصلی رشد جرائم نیز فشارهای اقتصادی برمردم است و فشاری که بر معیشت مردم ایجاد می‌شود مسیرهایی را برای وقوع جرائم به وجود می آورد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران افزود: علل بعدی نیز در خصوص شرایط حاکم برقوانین و خلاهای قوانین و پراکندگی های قانونی است که خیلی از مسوولان و مردم اطلاعی از قوانین هم ندارند.
وی با بیان اینکه معتقدیم که خیلی از حقوقدانان ما از برخی از قوانین اطلاع دقیقی ندارند و حتی برخی نمایندگان مجلس هم اطلاعی از برخی قوانین ندارند و در موارد زیادی هم نواقض قانونی داریم، عنوان کرد:اکنون در گچساران برخوردهای سختی با مجرمین صورت می گیرد.
 بازیار ادامه داد: پزشکان، مشاغل مرفع و اشخاص اجرایی و سیاسی واحد نفوذ که به دنبال تصرف اراضی بودند جلوگیری کردیم چرا که اراضی ملی مختص به محرومین جامعه هستند که برمبنای رشد مباحث اقتصادی و معیشت مردم بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ابراز کرد: در بحث اراضی ملی ۳۵۰هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و دست متجاوزان کوتاه شد که نزدیک به ۱۰هزار متر مربع در محدوده شهری بوده و مشکلاتی هم در این خصوص داشتیم.
وی با بیان اینکه معتقدیم که باید عزم راسخ مبارزه با فساد و زیر ساخت های لازم را هم داشته باشیم، تصریح کرد: در بحث مبارزه با فساد مردم هم باید پای کار بیایند، در دولت فعلی هیچ عزمی جهت نظارت نیست و عزمی نیز برای مبارزه با فساد ندارد و این بیماری که در سطح ادارات داریم غالبا ریشه‌ای است 
بازیار ابراز کرد: بانک کشاورزی گچساران چقدر وام خرید ادوات و تجهیزات کشاورزی پرداخت کرده است و بررسی کنید چند نفر از این اشخاص کشاورز بوده‌اند که خیل‌ ها هم از مسوولان بوده اند.
 وی با بیان اینکه برخی ازفسادها ریشه ای و سازمان یافته‌اند و فساد باید به صورت گروهی از بین برود و همه گروه‌ها با هم در کنار مبارزه با فساد‌ها حرکت کنند، افزود: متاسفانه  با خیلی از فسادهای اداری یا مبارزه نشده  و یا جزء لیست سیاه هستند به طور مثال آتش سوزی شرکت پتروشیمی قریب به ۱۰میلیارد تومان به بیت المال خسارت زد و اماچه کسی باید جوابگو باشد؟! .
 بازیار بیان کرد: در مراکز درمانی شهرستان نیروهایی به کار گرفته شدند که خیلی‌ها هم مستحق نبوده که خود قوه مجریه باید در نهادهای خودش به طور کامل نظارت کند و اراده‌ای برای مبارزه با فساد در ادارات ما بایستی وجود داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ادامه داد: درحوزه سد چمشیر با پیگیری‌هایی که انجام شد قریب به ۶۰میلیارد تومان از کارفرمایان پروژه اخذ و به کارگران پرداخت شد.
بازیار ادامه داد: ما هنوز هم نمی‌دانیم که چه کسانی در پتروشیمی گچساران سرکار هستند، مگر کسی باید در تهران بنشیند و یک مناقصه را برای گچساران راه اندازی کند.
وی ادامه داد: هر ماه که این پتروشیمی دیرتر به بهره برداری برسد خسارت های زیادی به بار خواهد آورد و کاری به جناح بندی‌های سیاسی نداریم و در نهایت راه اندازی این پروژه مثمر ثمر خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ادامه داد: منابع طبیعی دچار آتش سوزی های شد و چند میلیارد تومان به نام نفت در این شهرستان تزریق شده و حساب کنید چقدر پول برای مشکلات آتش سوزی به کار گرفته استو مشاهده کنید که یگان حفاظت ما هم به چند نفر هم نمی‌رسند .
بازیار ابراز کرد: در تقابل با فساد خیلی از ادارات ما یا عزم راسخ ندارند و یا زیر ساخت لازم را ندارند بررسی کنید چند بانو در اداره منابع طبیعی وجود دارد که کاری به دولت‌ها نداریم اما اینگونه نباید باشد.
غریب پور، رئیس دادگستری گچساران  در در ادامه گفت:چرا بایدحدود ۱۰۰هکتار از منابع طبیعی ما در حومه آبگرمو باید به یک شخص واگذار شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴