تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۲۸۸۱۹
محسن نصر اصفهانی گفت: فشنگ داخلی به درد تمرینات نمی خورد و در حال حاضر باید تیراندازان المپیکی با فشنگ محدودی که از گذشته داریم به صورت قطره چکانی تمرین کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مربی تیم ملی تپانچه در گفت و گو ، در مورد شرایط ملی‌پوشان المپیکی تپانچه اظهار کرد: تیراندازان ما از ابتدای اسفندماه تمریناتشان را به صورت مجازی و با دستگاه ش بیه ساز اسکت پیگیری کرده اند و ما از طریق فضای مجازی نحوه عملکرد آن ها را کنترل کردیم. قطعا تمرینات مجازی جای تمرینات اصلی را نخواهد گرفت اما این تنها راه حل برای جلوگیری از افت تیراندازان بود.
نصراصفهانی در ادامه گفت: از 14 اردیبهشت با گرفتن مجوز تمرینات دو ملی پوش المپیکی تپانچه در سالن 80 خط آزادی انجام می شود. رستمیان و فروغی دو روز در هفته با ساچمه در سالن آزادی تمریناتشان را انجام می دهند. ملی‌پوشان شهرستانی همچون سبقت‌اللهی و پورحسینی نیز با همکاری هیات های استانی در سالن‌های تیراندازی به صورت انفرادی تمرین می کنند و گزارش عملکردشان را برای من می فرستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اردوی متمرکز از اواسط تیرماه آغاز خواهد شد گفت: اردوی متمرکز که اواسط تیرماه شروع می شود برای تیم ملی تفنگ خواهد بود که ورزشکاران شهرستانی هم به اردو ملحق شوند. تیراندازان المپیکی ما دو نفر هستند و در تهران هستند و ما با این دو نفر در حال حاضر دو روز در هفته اردو داریم.
نصر اصفهانی در خصوص حضور سایر ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی همچون سبقت اللهی گفت: سبقت اللهی شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارد که رسیدن به آن مستلزم کار با مهمات است. در حال حاضر او با ساچمه تمرین می‌کند اما دعوت او به اردو بعد از تهیه فشنگ خواهد بود. فعلا به اندازه کافی فشنگ برای تمرینات نداریم. دادگر رییس فدراسیون در تلاش است فشنگ مورد نیاز را  تهیه کند.
مربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا و لغو برخی از پروازها چطور می توان فشنگ لازم را تهیه کرد و آیا فشنگ داخلی منظور شما است گفت: تهیه فشنگ شرایط خاص خودش را دارد که به دلیل مسائل امنیتی نمی توان تشریح کرد. فشنگ داخلی به درد تمرین نمی خورد. در حال حاضر باید تیراندازان المپیکی با فشنگ محدود که از گذشته داریم به صورت قطره چکانی تمرین کنند. قرار است فشنگ تهیه شود تا تیراندازان بتوانند تمریناتشان را به طور مداوم ادامه دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمرین خشک سبب آسیب به روند آماده سازی ملی‌پوشان نخواهد شد گفت: تمرین خشک و استقامتی و تمرین با ساچمه جزو لاینفک تمرینات تیراندازی است. البته تمرینات خشک باید همراه با ساچمه باشد. نمی‌شود کار با ساچمه را حذف و فقط تمرین خشک و استقامتی داشته باشیم. اینکه تیرانداز 2 ماه پشت سر هم خشک کار کند روی عملکردش تاثیر خواهد گذاشت. بعد از این محدودیت ها مجددا زمان می برد تا به وضعیت اولیه برگردد. در حال حاضر رستمیان و فروغی به وضعیت ایده آل بازگشته‌اند و وضعیت خوبی دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴