تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۲۸۵۷۵
تهیه کننده برنامه رادیویی «تماشاخانه» گفت: این برنامه فرصتی برای شنیده و دیده شدن است و محفلی‌ است تا جوانان هنرمند هنرهای نمایشی، ضمن معرفی گروه‌های خود بتوانند از تجربیات چهره‌های سرشناس و استادان دانشگاه بهره‌مند شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، «حسین خلیل‌نژاد» در گفت و گو ، گفت: در «تماشاخانه» هر هفته یکی از چهره‌های مطرح تئاتر در قالب جمله ای کوتاه برنامه را به مخاطبان تقدیم می‌کند و تاکنون هنرمندانی چون فرهاد آییش، افسانه بایگان، بهار و برزو ارجمند، شهین تسلیمی، حسین مسافرآستانه، انوش معظمی، شیرین بینا، حسن اسدی، سوگل طهماسبی و... در این بخش همراه و یاور «تماشاخانه» رادیوجوان بوده‌اند.
وی ادامه داد: گزارش از پشت صحنه‌ تئاترهایی که مهجور اما متشکل از استعدادهای جوان هستند، مورد توجه این برنامه بود که با شیوع کرونا، روند کار تغییر پیدا کرد. در این مقطع تماشاخانه، طی فراخوانی از طریق فضای مجازی از گروه‌های تئاتری درخواست کرد تا نمایشنامه خوانی‌های مجازی خود را برای این برنامه ارسال کنند که با استقبال خوب گروه‌های تئاتری از سراسر ایران مواجه شده و در اتفاقی نادر، یک گروه تئاتر که اعضاء آن را جوانان ایرانی ساکن ۱۱ کشور دنیا ، تشکیل می دادند، نمایشنامه خوانی مجازی خود را برای این برنامه ارسال کردند.

این تهیه کننده تاکید کرد: اما در بخش «سرزده» و با توجه به اوضاع کرونایی تئاتر، تماشاخانه‌ رادیو جوان به سراغ چهره‌های محبوب می‌رود و به صورت تلفنی از حال و احوال آنها پرسید؛ چهره‌هایی مثل رضا رویگری، جهانبخش سلطانی، امین زندگانی و مالک احدپور سراج از جمله هنرمندانی بودند که با آنها گپ و گفتی کوتاه داشتیم.
خلیل نژاد اظهارداشت: «تماشاخانه» در روزهای کرونایی هم‌پای هنرمندان جوان و متعهد تئاتر بود و تلاش کرد تا بخشی از پویش همدلی در تئاتر را انعکاس دهد. حسین پورکریمی بازیگر جوان تئاتر نیز در یکی از برنامه‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت خود و دوستانش در تولید ماسک و یاری رساندن به خانواده های بی بضاعت، پرداخت.
وی افزود: این برنامه سعی کرده پلی میان نسل جوان و پیشکسوتان این رشته باشد و در راستای همین هدف مهم‌، پای صحبت پیشکسوتان و چهره‌هایی چون فرهاد آییش، افسانه بایگان، تاج‌بخش فناییان، داریوش مودبیان، حسین مسافرآستانه، دکتر مهدی حامدسقایان و... نشسته‌ایم. اما نام‌های بزرگی در تئاتر هستند که گرچه وجودشان دربین ما نیست، آثار و برکات حضورشان تا ابد در هنرهای نمایشی، چراغ راه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بخش «آن سوی ابرها» به معرفی چهره‌های به آسمان پرکشیده می‌پردازد و سعی دارد در دقایقی کوتاه، برای نسل جوان، یادآوری کند که در راه چه بزرگانی قدم گذاشته‌اند. «دلگویه» بخش جدیدی‌ است در برنامه‌ تماشاخانه که در آن‌ برزو و بهار ارجمند، سوگل طهماسبی و پوراندخت مهیمن حضور داشته‌اند.
به گزارش فارس، «تماشاخانه» کاری از گروه اندیشه رادیوجوان به تهیه‌کنندگی حسین خلیل‌نژاد و اجرای حسام خلیل‌نژاد است که جمعه‌ها عصر ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن می‌رود.
علاقه مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۰۴۰۰۰۰ و ۲۲۰۵۰۹۵۲، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۸۱ و وب سایت رادیو جوان به نشانی www.radiojavan.ir با این برنامه‌ها در ارتباط باشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴