تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۹۷
کره شمالی از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره چین انتقاد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی سخنان مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره حفظ ارزش‌های غربی در برابر تهدیدات چین را "یاوه‌گویی" خواند.
پامپئو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فاکس نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، حزب کمونیست چین را یک رژیم «خشن و اقتدارگر» خواند که قصد دارد تا نظرات و ارزش‌های غرب را از بین ببرد.
امروز (پنج‌شنبه) سخنگوی اداره امور بین‌الملل حزب کارگران کره شمالی با محکوم کردن سخنان پامپئو در دفاع از کشور هم‌پیمان خود، چین اظهار کرد: این اولین بار نیست که پامپئو سخنان یاوه درباره چین بر سر مساله هنگ‌کنگ، تایوان، حقوق بشر و درگیری‌های اقتصادی می‌گوید. چیزی که نباید نادیده گرفته شود این است که او به مدیریت حزب کمونیست چین درباره سوسیالیسم تهمت می‌زند.
این اولین بار است که اداره امور بین‌الملل حزب کارگران مستقیما پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانیه‌ای منتشر می‌کند.
در این بیانیه همچنین آمده است که این گفته که تهدید چین از ایده حزب کمونیست می‌آید یاوه‌گویی است در واقع آمریکا با شرکای غربی خود همکاری می‌کند تا جهان در قرن آینده را به جهان غربی مطابق با اصول دموکراسی مورد نظر آمریکا تبدیل کند.
سخنگوی اداره امور بین‌الملل حزب کارگران در ادامه آمریکا را تهدید کرد که رویای محال از بین بردن حزب کمونیست و سوسیالیسم را کنار بگذارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲