تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۸۶
هشت پروژه صنعت آب و برق امروز با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری کل ۲۶۳۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و خصوصی شامل سد اشنویه (چپرآباد) در استان آذربایجان غربی و هفت پروژه دیگر اعم از واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت پارس عسلویه، توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی پروژه‌های شبکه توزیع نیروی برق استان بوشهر، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ بوشهر۱، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت گناوه، افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر در شهرک صنعتی استان و توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت پارس عسلویه است.
از مجموع سرمایه‌گذاری‌ صورت گرفته برای این پروژه‌ها، ۲۲۴۰ میلیارد تومان برای ساخت واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه توسط بخش خصوصی و مابقی از محل منابع دولتی برای هفت پروژه دیگر هزینه شده و این طرح‌ها در مجموع برای ۵۲۵۲ نفر اشتغالزایی داشته است.
سد اشنویه (چپرآباد) از نوع خاکی با هسته رسی است که با ۲۴۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی با اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر دیگر به طور غیر مستقیم احداث شده است؛ این سد مخزنی به حجم کل ۴۶ میلیون متر مکعب دارد.
طبق اعلام وزارت نیرو، این سد برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه «کانی‌رش» به میزان ۱۰۵۳ هکتار اجرا شده است.
واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه نیز با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر دیگر به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.
در بخش فوق توزیع و انتقال برق، عملیات افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت پارس عسلویه با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی دارد. این پروژه شامل یک دستگاه ترانس ۵۰۰ مگاولت آمپر ۴۰۰ کیلوولت است که به صورت سه دستگاه ترانس تک فاز توسط شرکت ایران ترانسفو زنجان طراحی شده است.
افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت بوشهر یک و پست ۲۳۰ کیلوولت گناوه، پست صنعت بوشهر و توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت پارس در مجموع به ارزش ۶۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های بخش فوق توزیع در هفته ششم پویش #هرهفته‌الف‌ب_ایران خواهد بود.
در بخش توزیع نیروی برق، عملیات توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی پروژه‌های شبکه توزیع استان بوشهر با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ظرفیت اشتغال ۳۷ نفر به صورت مستقیم شامل ۱۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و ۸۳ دستگاه پست فشار متوسط هوایی و زمینی افتتاح خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲