تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۶۹
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار کرد : شرایط بازار بورس در ماه‌های اخیر موجب ورود سرمایه گذاران کشورهای خارجی به خصوص ایرانیان خارج از کشور در این بازار خواهد شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، غلامرضا انصاری، درباره راهکارهای این وزارتخانه برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم همه مشکلات ، بازار ایران برای همه سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور جذاب است.
وی با اشاره به این که موضوع سرمایه گذاری برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف یکی از دغدغه‌های ما است، افزود:  در مورد این که چگونه زمینه و مشوق‌های لازم را برای جذب سرمایه گذاری در منطقه خود داشته باشیم و رقابتی در این راستا ایجاد شود پیشنهادهایی برای ارائه تسهیلات در این زمینه ارایه کردیم که این موارد در جلسات مختلف در حال بحث و بررسی است.
انصاری ادامه داد: نکاتی مانند چگونگی نقل و انتقال پول اگر سرمایه گذاران بخواهند سرمایه‌های خود را اضافه و یا خارج کنند و اینکه چه راه‌هایی در این زمینه وجود دارد در دست بررسی است، همچنین درجلسات سرمایه گذاری که با معاونت وزارت امور اقتصاد و دارایی داریم به دنبال آن هستیم که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: باتوجه به جذابیت‌های بورس در ماه‌های اخیر این که چه راه‌هایی برای سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در بورس ایجاد شود در دست پیگیری است.
وی با اشاره به درخواست برخی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ارقام کوچک در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایران گفت: امیدواریم این سرمایه گذاری‌ها را به زودی به مرحله اجرایی درآوریم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه در ادامه مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به بازگشایی مرزهای کشورمان با همسایگان گفت: در شرایط فعلی، مرز ترکمنستان تا اواخر هفته آینده بازگشایی و مشکل محدودیت تردد کامیون داران در مرز ما با ترکیه نیز به زودی رفع می‌شود.
انصاری با بیان این که وضعیت ویروس کرونا در کشورهای مختلف بسیار متغیر است اضافه کرد: با توجه به افزایش آمار ویروس کرونا در کشورها اولین منطقه‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد مرزهای مشترک کشورها است،
وی تاکید کرد: یکی از مرزهایی که در آنجا با مشکلات جدی روبرو بودیم مرز مشترکمان با کشور ترکمنستان بود که با پیگیری‌های به عمل آمده و پیش بینی‌های دو کشور مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، چهار نقطه مرزی ما با این کشور (ریلی - جاده‌ای) به زودی باز می‌شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه ادامه داد: مرزهای ایران با کشورهای عراق و افغانستان با نظارت‌های بهداشتی باز و مرز مشترک مان با کشور پاکستان نیز تا حدودی فعال است و با کشور ترکیه نیز از لحاظ ریلی، با مشکل کمتری روبه رو هستیم، اما از نظر کامیون محدودیت‌هایی ایجاد شده که به زودی رفع خواهد شد.
انصاری در پایان اظهار کرد : هم اکنون دغدغه‌ای درباره فعال بودن مرزها نداریم و با تغییر شرایط کرونا طبیعتا فعالیت مرزها متاثر خواهد شد و با موافقت نامه‌های بهداشتی با کشورها با اطمینان کامل، رفت و آمد با ثباتی را شاهد خواهیم بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲