تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۵۵
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیأتی از دولت وفاق ملی لیبی، طرف‌های درگیر را به گفت‌وگوی فراگیر دعوت کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت خارجه روسیه از طرف‌های درگیر در لیبی خواست هرچه سریعتر به درگیری‌ها در این کشور پایان داده و به راه حل سیاسی دست یابند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتینک روسیه، وزارت خارجه این کشور طی بیانیه‌ای که چهارشنبه شب منتشر شد، اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از دیدار با هیأتی از دولت وفاق ملی لیبی در مسکو، بر اهمیت توقف فوری درگیری‌ها در این کشور تأکید کرده است.
این هیأت قبل از ظهر امروز چهارشنبه وارد مسکو شد و با مقامات روس از جمله لاوروف در مورد آخرین تحولات لیبی رایزنی و گفت‌وگو کرد.
وزیر خارجه روسیه طی این دیدار بر اهمیت حصول گفت‌وگوی فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی و گروه‌های اجتماعی پیشگام لیبی تأکید کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، موضوع آزادی دو شهروند روس زندانی شده در طرابلس موضع دیگری بود که مسکو اعلام کرده در دیدار امروز دو طرف بدان پرداخته شده است. وزارت خارجه روسیه ابقای این دو زندانی در زندان‌های لیبی را مانع اصلی در برابر گسترش تدریجی همکاری دوجانبه بین دولت وفاق ملی و مسکو دانسته است.
لیبی بعد  از فروپاشی نظام معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ تا به امروز دارای دو دولت (دولت وفاق ملی و دولت طُبرُق) و دو ارتش است که طی این سال‌ها با جذب نیروهای داخلی و حمایت کشورهای منظقه با یکدیگر درگیرند. مصر، امارات، عربستان سعودی، فرانسه، قبرس جنوبی و روسیه از دولت طبرق و حفتر و در مقابل نیز، ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل از دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) حمایت می‌کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴