تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۳۵
گروه زیادی هم بودند که از استان مازندران چند روز رکاب می‌زدند و به مرقد امام می‌آمدند؛ سن و سال کمی هم ندارند ولی عشق به امام خمینی آنها را خسته نمی‌کرد.
۰
plusresetminus
رکاب ارادت به عشق امام/گذرگاه عاشقی اینجا بود
به گزارش بلاغ؛ اینجا دوچرخه‌ها منتظر بارگیری هستند تا ساعتی دیگر راهی قم شوند. هر کدام از بچه‌های دوچرخه‌سوار توانسته است از صبح خودش را به اینجا رسانده تا دوچرخه‌اش را تحویل بدهد.
گذرگاه عاشقی اینجا بود. هر ساله عاشقان بسیاری برای رسیدن به مرقد امام از کوچک تا پیر می‌آمدند تا بدون فوت وقت خود را به مرقد آقا برسانند. زائران بدون در نظر گرفتن سن و سال می‌آمدند تا با امام راحل تجدید پیمان کنند.

در این میان اما هستند کسانی که شرایط متفاوتی نسبت به دیگر زائران دارند، از آن جمله می‌توان دوچرخه‌سوارانی را مثال زد که از استان‌های مختلف تا حرم رکاب زدند که خود را به مرقد امام برسانند.
گروه زیادی هم بودند که از استان مازندران چند روز رکاب می‌زدند و به مرقد پیر خمین می‌آمدند، سن و سال کمی هم ندارند ولی عشق به امام عظیم‌الشأن آنها را خسته نمی‌کرد.

بزرگ‌ترها به دوچرخه‌های‌شان تکیه می‌زدند تا دیگر دوستان‌شان هم به آنها برسند، آقای حسینی رئیس هیأت دوچرخه‌سواری تربیت‌بدنی بسیج که هرساله مُهر و امضای آقا پای زیارتش ممهور شده است، درباره این سفرها می‌گوید.
وی از حس و حال خوبش حرف می‌زند و اینکه چه احساسی بالاتر از پابوسی امام خمینی(ره) و حالش البته منقلب می‌شود.
درباره اینکه چه گروهی که برای مسافرت انتخاب می‌کنید، می‌پرسم؛ می‌گوید: از شرایط سنی ۱۵ تا ۶۵ سال هستند که هر کدام تجربیات خودشان را به سایر دوستان انتقال می‌دهند.
برنامه در سفر سؤال بعدی من از آقای حسینی است و او هم در جوابم می‌گوید: گروه بسیار بانشاط با انگیزه‌ای داریم و در طول سفر برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنیم. از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که از هر استانی که عبور می‌کنیم، در آن شهرها از خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان تجلیل به‌عمل می‌آوریم.

درباره اینکه چه سالی تصمیم گرفتید، پای رکاب شوید عنوان می‌کند: از سال ۷۹ این گروه را تشکیل داده‌ایم و ۱۸ سفر به‌مناسبت هفته دفاع مقدس به مشهد مقدس، ۱۶ سفر به مرقد امام (سالگرد امام خمینی و روز قدس) ۳ سفر به کربلا معلی ( اربعین امام حسین (ع) ) و بیش از ۱۲ تور داخلی استان برای شهدای مازندران با همکاری هیأت دوچرخه‌سواری بسیج سپاه کربلا، بسیج ورزشکاران و اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران داشته‌ایم.

** واکنش مردم در طول مسیر در برخورد با شما چگونه بود؟
لحظات نابی بود و همیشه در طول مسیر مورد استقبال گرم مردم و مسؤولان استان‌های مختلف قرار می‌گرفتیم. مردم در طول مسیر همیشه به ما لطف داشتند.

** تا حالا شده به مشکل هم بر بخورید و سفرتان به تعویق بیفتد؟
بله مشکلات هم داشتیم. مثلاً در یکی از سفرها، آقای کریمی از پیشکسوتان ما در طول مسیر به مشهد مقدس در نزدیکی شهر گلوگاه متأسفانه زمین خوردند و دو روز در بیمارستان بستری بودند و همین باعث شد ایشان روز چهارم به ما رسیدند.
** آیا کسی شما را مجبور به چنین رکاب‌زدنی می‌کند؟!
خیر، این سفرهای ما به‌صورت خودجوش است. هرساله متقاضیان زیادی داریم و به‌دلیل کمبود بودجه برای هر سفر ۲۵ نفر را می‌توانیم با خود ببریم.

**چه هدفی را دنبال می‌کنید؟
هدف ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای است.

** امسال بحث کرونا پیش آمده و شاید نتوانید مثل سال‌های گذشته این کار را انجام بدهید، نظرتان چیست؟ چه باید کرد و چه پیشنهادی دارید؟
ما بیشتر در فضای مجازی و انفرادی کمک و توزیع بسته‌های کمک معیشتی به افراد کم درآمد و مستمندان را داشته‌ایم و حتی در ماه مبارک رمضان موفق شدیم سه مرحله سبد کالا در بین نیازمندان توزیع کنیم. کرونا فرصتی بود که ما به نیازمندان بتوانیم کمک بیشتری کنیم.

به گزارش بلاغ، رکاب زدن در این سفر اگرچه سخت و نفس‌گیر اما نشانه ارادت و دلدادگی دوستداران امام راحل است. آنها یک گروه همدل هستند که یک کار خاص می‌کنند. امسال شاید نتوانند عازم شوند اما ما از آنها می‌خواهیم که در این راه پرفیض ما را هم دعا کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴