تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۲۶۰۰۸
منابع خبری از تدابیر امنیتی ارتش سودان در سراسر این کشور چند ساعت پیش از اولین سالروز شکسته شدن تحصن معترضان در خارطوم خبر دادند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش سودان شامگاه سه‌شنبه و چند ساعت مانده به نخستین سالروز متفرق کردن تحصن معترضان این کشور در خارطوم، راه‌های اصلی منتهی به مقر فرماندهی کل ارتش این کشور را بست.
در همین راستا، چند منبع نظامی و امنیتی اعلام کردند که به نیروهای امنیتی در سراسر سودان دستور داده شده است که در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.
در همین حال، دفتر نخست‌وزیری سودان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور ساعت ۱۰ امروز (چهارشنبه) به وقت محلی به مناسبت نخستین سالروز متفرق کردن تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در خارطوم، سخنرانی می‌کند.
در مقابل انجمن شاغلین سودان نیز در بیانیه‌ای گزارش داد که به یاد کشته‌شدگان تحصن، پرچم‌های این کشور ساعت دو بعد از ظهر امروز به وقت محلی به حالت نیمه برافراشته درخواهند آمد.
برنامه‌های انجمن شاغلین سودان برای سالروز شکسته شدن تحصن معترضان همچنین شامل افتتاح یک نمایشگاه عکس تحت عنوان "فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید" می‌شود.
کمیته‌های مقاومت در خارطوم نیز خواستار راهپیمایی مردمی به این مناسبت شدند.
اما کمیته پزشکان سودان در بیانیه‌ای با برنامه‌ راهپیمایی مردمی مخالفت کرد. در بیانیه این کمیته آمده است که به دلیل شیوع کرونا با راهپیمایی مردمی در خیابان‌ها مخالف است.
نیروهای نظامی سودان سوم ژوئن گذشته به میدان محل تحصن مخالفان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در خارطوم حمله کردند.
طبق اعلام وزارت بهداشت سودان، این حمله به کشته شدن ۶۶ تن و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر انجامید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴