تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۴۶۷
محققان ناسا ۸ شرکت را برای ساخت ونتیلاتورهای طراحی شده خود انتخاب کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از انگجت، با شیوع کروناویروس ، بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها، آژانس‌ها و دانشگاه‌ها برای کمک به ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا ونتیلاتورها(ventilators) در طول همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قدم برداشتند چرا که این دستگاه‌ها برای کمک به بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" بسیار موثر هستند.
ماه گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا به دستگاه ونتیلاتور ساخت محققان ناسا مجوز داد تا شاید به روند درمان بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" کمک شود.
این ونتیلاتور توسط محققان "موسسه فناوری کالیفرنیا"(Caltech) و "آزمایشگاه پیش‌رانش جت"(JPL) ناسا ساخته شده و اکنون ۸ شرکت برای تولید این دستگاه انتخاب شده‌اند.
این دستگاه تنفسی اضطراری موسوم به "VITAL" است و مانند ونتیلاتورهای دیگر، به لوله مجهز است و بیمار می‌تواند با کمک یک لوله که در مجرای تنفسی او قرار داده می‌شود، به راحتی نفس بکشد.

 به نظر می‌رسد که VITAL، یکی از بهترین انواع ونتیلاتور برای استفاده در چنین شرایطی باشد زیرا تنها از یک هفتم از قطعات ونتیلاتورهای سنتی استفاده می‌کند.
این قطعات هم در حال حاضر از طریق زنجیره‌های تامین موجود هستند. این بدان معناست که می‌توان ونتیلاتور ساخت محققان آزمایشگاه پیش‌ رانش جت ناسا را آسان‌تر و با هزینه‌ای کمتر مونتاژ و نگهداری کرد. این دستگاه می‌تواند بین سه تا چهار ماه دوام داشته باشد.
ناسا به طور معمول روی توسعه و ساخت تجهیزات پزشکی متمرکز نیست، اما با توجه به شیوع کروناویروس جدید و همه‌گیر شدن آن، تعدادی از مهندسان ناسا از مهارت‌های خود برای کمک به مردم استفاده کردند و به نتیجه فوق‌العاده‌ای هم رسیدند.
"جیم برایدنستاین" رئیس ناسا گفت: این دستگاه تنفس مصنوعی یکی از نمونه‌های بی‌شماری از استفاده متخصصان فضایی از مهارت‌ها، تخصص‌ها و دانش خود در بهبود زندگی مردم روی زمین است.
هشت تولید کننده منتخب، این ونتیلاتورها را در سراسر آمریکا به تولید می‌رسانند.
البته محققان "JPL" زمان دقیق آماده‌سازی این ونتیلاتورها را اعلام نکرده‌اند.
در گام بعدی، "JPL" در حال ارزیابی سازندگان بین‌المللی از کشورهایی همچون برزیل، هند، مالزی و مکزیک است. این کشورها هم مجوز تولید ونتیلاتور ابداعی ناسا را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
محققان پروژه امیدوارند که فناوری ساخت آنها به سراسر دنیا برسد و به عنوان منبعی برای مقابله با بحران "کووید-۱۹" مورد استفاده قرار گیرد.
محققان "JPL" همچنین در حال آزمایش یک طراحی اصلاح شده هستند که از هوای فشرده شده استفاده می‌کند و می‌تواند توسط طیف بیشتری از بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
این طرح هم برای سازمان غذا و دارو ارسال شده و هم‌اکنون در دست بررسی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴