تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۵۲۵۰
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که اقدام واشنگتن در لغو معافیت همکاری هسته‌ای با ایران غیرقانونی است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در توئیتر از اقدام آمریکا در لغو معافیت‌های همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای انتقاد کرد.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا به معافیت‌های تحریمی پروژه‌های هسته‌ای در ایران که تحت پوشش برنامه جامع اقدام مشترک بوده پایان داد. تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه این پروژه‌ها به معنای نقض بیشتر منشور سازمان ملل(ماده ۲۵) و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان مل و ان‌پی‌تی (ماده ۴) است.»
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ادامه پیام خود نوشت: «آمریکا همچنان به تضعیف عدم اشاعه ادامه می‌دهد.»
«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت‌های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی جهت همکاری با برنامه هسته‌ای ایران پایان دهد. 
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی که جزئیات بیشتری دارد نوشته دولت ترامپ معافیت‌های تحریمی ناظر  بر همکاری‌های بین‌المللی برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی‌شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف‌شده و پسماند رآکتور هسته‌ای را تمدید نکرده است. 
همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، یکی از بندهای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با گروه ۱+۵ است. بر این اساس، دولت آمریکا معافیت‌هایی را برای برخی از تحریم‌های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته‌ای به ایران، صادر کرد. این معافیت‌ها تا قبل از اعلام اخیر پامپئو هر بار تمدید شده بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲