تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴۶۲۲
اگر با پیامکی به اسم سامانه همتا مواجه شدید که برای جلوگیری از قطع شدن گوشی از شما درخواست پول کرد، لازم است بدانید سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir است و این سامانه هم برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نمی‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود. اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم، هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد.
به‌تازگی پیامکی برای برخی افراد ارسال و از آنها خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند. کاربر از طریق لینک موجود در این پیامک‌ها به صفحه‌ای شبیه به سامانه همتا و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت می‌شود.

به همین دلیل کانال رسمی آموزش و اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) هشدار داده که این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند. بنابراین ضروری است درصورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir  گزارش شود.
کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح کنید تا راهنمایی‌های لازم ارائه شود.
ازطرفی سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir و سایت اطلاع‌رسانی همتا hamtainfo.ntsw.ir است و سامانه همتا دامنه دیگری ندارد. علاوه بر این، سامانه همتا برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نمی‌کند و انجام همه فرایندهای سامانه همتا رایگان  است.
بنابراین لازم است پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد، ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر شامل عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به‌صورت قفل سبزرنگ) است که در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد. درگاه پرداخت زیردامنه‌ای از دامنه shaparak.ir  است و هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب‌هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند. برای اطلاع از آدرس درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر می‌توانید به تارنمای کاشف به آدرس kashef.ir مراجعه کنید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲