تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۲۳۷۷۰
با هدف تاکید بر نقش سازنده و امیدبخش هنر در زمانه‌ی نگرانی از شیوع ویروس کرونا، اقدام به برگزاری جشنواره‌ی هنرهای تجسمی «وضعیت» در پنج رشته‌ی نقاشی، عکاسی، مجمسه‌سازی و چاپ دستی کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابراعلام ژرفا هنر ساتین کیش، در شرایطی که محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، بسیاری از رخدادها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری را به تعطیلی کشانده، این جشنواره قصد دارد تا گامی هرچند کوچک در جهت انگیزه دادن به هنرمندان حوزه تجسمی علی‌الخصوص هنرمندان جوان بردارد.
از دیگر سو، یکی دیگر از اهداف این جشنواره این است تا نحوه‌ی مواجهه هنر با این شرایط بحرانی و هم‌چنین نحوه‌ی واکنش انسان‌ها به آن را از دریچه چشم هنرمندان به تصویر بکشد.
در بخشی از فراخوان این جشنواره می‌خوانیم: «در دهه‌های اخیر چیزی به‌اندازه‌ی‌ شیوع ویروس کرونا، کلیت زندگی بشر را در سرتاسر این کره‌ی خاکی درگیر نکرده است؛ امری تجربه نشده و نازیسته که به نظر می‌تواند زندگی انسان را دستخوش تغییر و تحولاتی کند.»
درنتیجه علاقه‌مندان می‌توانند هر اثری که به نحوی بتواند شرایط ناشی از این بحران اعم از انزوا، ترس، تنهایی و امید به زندگی در میانه‌ی این بحران را به تصویر بکشد، به این جشنواره ارسال کنند.
ویژگی این جشنواره، دومرحله‌ای بودن آن است. در مرحله نخست، آثار منتخب به‌صورت مجازی به نمایش درخواهند آمد و در مرحله دوم و با کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه فیزیکی از آثار در دو شهر تهران و کیش نیز برگزار خواهد.
در همین راستا و به‌منظور تسهیل شرایط برای علاقه‌مندان، مرحله نخست داوری بر اساس تصاویری ارسالی از آثار صورت خواهد گرفت. البته در مرحله دوم و برای تعیین برگزیدگان، داوری بر اساس اصل آثار صورت خواهد پذیرفت. ثبت‌نام و ارسال تصویر آثار فقط از طریق وب‌سایت موسسه به نشانی www.SateenArt.com امکان‌پذیر است.
یکی دیگر از نقاط قوت این جشنواره، دقت در انتخاب هیئت‌داوران بخش‌های پنج‌گانه است که همگی در زمره‌ی چهره‌های برجسته و خوش‌نام در حوزه‌ی خود به‌شمار می‌روند. در انتخاب هیئت‌داوران، سعی شده ترکیبی از حضور هنرمندان، منتقدان و مدرسین رعایت شود؛ بنابراین از همه‌ی علاقه‌مندانی که قصد دارند آثار خود را به یک محک جدی بگذارند، دعوت می‌شود تا آثارشان را به این جشنواره ارسال نمایند. اسامی هیئت‌داوران متعاقبا و از طریق اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.
پذیرفته‌شدگان این شانس را دارند که علاوه بر برگزاری نمایشگاه در دو شهر تهران و کیش، آثارشان را در سه کشور منطقه‌ی غرب آسیا نیز به نمایش درآورند.

اسامی این سه کشور در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد. علاوه بر این، نفرات اول تا سوم در تمامی بخش‌ها به استثناء بخش مجسمه‌سازی، علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر، به ترتیب سه، دو و یک‌ونیم میلیون تومان جایزه‌ی نقدی دریافت می‌کنند. جوایز نفرات اول تا سوم در بخش مجسمه‌سازی به ترتیب چهار، سه و دو میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.
دبیری جشنواره «وضعیت» را دکتر هادی آذری ازغندی برعهده دارد. محدثه وحیدی‌مهر، مدیر موسسه ساتین و مدیر جشنواره، محمد محمدامینی به‌عنوان مدیر اجرایی و زهرا منصف، روابط عمومی، دیگر ارکان جشنواره را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.
آدرس صفحات مجازی جشنواره در اینستاگرام و تلگرام: @Sateen_Festival

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴