تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۲۱۴۸۶
محمدحسین حیدری با اشاره به اقلام بهداشتی که از سوی سوپرمارکتی ها و دستفروشان مترو به فروش می رسد، گفت: ما هیچگونه نظارتی بر این افراد نداریم و مردم باید فقط از داروخانه ها این اقلام را تهیه کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمدحسین حیدری، مدیرکل بازرسی ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری مجازی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به سوال خبرنگاران پاسخ داد. 
ارسال شکایات از طریق سامانه 190 
 
او با اشاره به وظایف سازمان بازرسی وزارت بهداشت و درمان گفت: ارزیابی بیمارستان ها بر اساس شاخص های مشخص شده توسط مرکز نظارت و ارزیابی معاونت درمان پیگیری می شود و ما در حوزه بازرسی وظیفه داریم به شکایات مردم رسیدگی کنیم.
 
او افزود: مردم می توانند از طریق سامانه 190 موارد شکایت خود را گزارش دهند و ما در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی کنیم.
 
 
 
 
حیدری تصریح کرد: شکایات ناشی از عدم گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، ظرف 48 ساعت رسیدگی می شود و مردم می توانند از طریق سامانه 190 آن را گزارش دهند.
 
رسیدگی به شکایت از بیمارستان هایی که پول گرفتند
 
او با اشاره به رایگان بودن هزینه های بیماران کرونایی گفت: باتوجه به آخرین بخشنامه وزیر بهداشت و درمان، کلیه هزینه های درمان بیماران کرونایی رایگان است.
 
حیدری ادامه داد: البته گزارش هایی از تخلف برخی بیمارستان ها به دست ما رسیده است که سریعا رسیدگی کردیم.
 
بیمارستان های خصوصی بیشترین تخلف را انجام دادند
 
مدیرکل بازرسی ارزیابی وزارت بهداشت با اشاره به بیشترین تماس های مردم با سامانه 190 گفت: سامانه ما 24 ساعته در حال پاسخگویی است و تاکنون در ماه ها متفاوت سوالات مختلفی پرسیده شده است.
 
او افزود: در ماه های اول شیوع ویروس کرونا ، بیشترین سوالات درخصوص علائم این بیماری بود و به مرور شکایت هایی از بیمارستان ها به دست ما رسید.
 
حیدری تصریح کرد: بیمارستان های دولتی کاملا تحت کنترل هستند و بیشترین تخلف از بیمارستان های خصوصی به دست ما رسیده است.
 
او ادامه داد: به مرور زمان بیشتر سوالات معطوف به دفن بیماران کرونایی و در انتها بازگشایی حرفه ها بود که به وزارت صمت ارجاع دادیم.
 
مردم فقط از داروخانه ها ماسک خریداری کنند
 
حیدری  درخصوص نحوه نظارت بر ماسک ها و الکل هایی که توسط دستفروشان مترو و سوپرمارکت ها به فروش می رسند، گفت: تنها مرجع قابل اعتماد که مردم می توانند اقلام بهداشتی تهیه کنند، داروخانه ها است.
 
او ادامه داد: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا،بارها مشاهده کردیم که داروخانه ها ماسک و موادضدعفونی کننده نداشتند اما دستفروش این اقلام را می فروختند.
 
نمی توانیم نظارتی بر دستفروشان داشته باشیم
 
حیدری بیان کرد: محدودیت در توزیع باعث شد این اتفاق رخ دهد و ما هم نمی توانیم بر دستفروشان و سوپرمارکتی ها نظارتی داشته باشیم.
 
او ادامه داد: در حال حاضر تمامی داروخانه ها به اندازه کافی محصولات حفاظت فردی دارند و مردم باید از این مراکز اقلام بهداشتی را تهیه کنند.
 
با پرستاران و پزشکانی که ترک کار کردند برخورد نمی شود
 
حیدری  درپاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد با کادر درمانی که در اوج شیوع کرونا ترک کار کردند، گفت: ما هیچ برخوردی با پرستاران و پزشکانی که ترک کار کردند نمی کنیم.
 
او ادامه داد: آنچه اهمیت دارد و باید مورد علت سنجی قرار گیرد، دلیل ترک کار این پرستاران و پزشکان است که روسای دانشگاه باید مورد بررسی قرار دهند.
 
مدیرکل بازرسی ارزیابی وزارت بهداشت درباره تولید کیت های تشخصی گفت: خوشبختانه در تولید کیت های تشخیصی مولکولی و سرولوژیک به خودکفایی رسیدیم به نحوی که قرار است به کشورهای دیگر صادر کنیم.
 
مدیرکل بازرسی ارزیابی وزارت بهداشت با اشاره به برخوردی که با کاسبان کرونا شده است، گفت: بیشترین فعالیت کاسبان کرونا در بحث احتکار ماسک بود که خوشبختانه با همکاری پلیس سریعا آنها را کشف و به مراکز ذیربط ارائه دادیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴