تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۴۱۹۹۶۶
قیمت مواد غذایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان و ذخیره کالایی کشور ازسوی مسئولان مختلف اعلام شد.
۰
plusresetminus
جزئیات قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان
به گزارش بلاغ، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برخی کالاها از سوی مردم با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند، به همین علت، هر ساله نهادهای مسئول اقدام به ذخیره این اقلام نموده و قیمت مصرف‌کننده را اعلام می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان با شدت در کشور اجرا می‌شود تا کالا‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

حسین مدرس خیابانی از توزیع افزون بر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان خبرداد و اعلام کرد: این کالا‌ها شاخص تنظیم بازار و آرامش بقیه کالا‌های مورد نیاز مردم است.

در همین رابطه، رئیس ‌اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی ‌فروشی و کافه قنادی خبر داد: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

علی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: بر این اساس قیمت زولبیا بامیه درجه یک 24 هزار تومان و درجه دو 20 هزار تومان است.

همچنین رئیس ‌اتحادیه کبابی، حلیم و پزندگان غذای سنتی تهران گفت: قیمت آش و حلیم ماه رمضان امسال بدون تغییر همان قیمت مصوب سال گذشته تعیین شد.

حسین محمدی اظهار کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار و حلیم 25 هزار تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد:‌ قیمت هر کیلوگرم آش رشته 22 هزار تومان تعیین شده و هر پرس انواع آش و حلیم نیز 12 هزار تومان است.

ثبات قیمت نان
رئیس ‌اتحادیه نان سنتی هم نرخ رسمی انواع نان در ماه رمضان را اعلام کرد.
بیژن نوروز‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: درتهیه و توزیع انواع نان مشکلی وجود ندارد و آرد به موقع بین نانوایان توزیع می‌شود. ماه رمضان ماه برکت خداست و خود نانوایان راضی نیستند که در این ماه افزایش قیمت داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته انواع نرخ نان بعد از پنج سال با توافق انجام شد که مقداری گران شود، امسال نرخ نان را افزایش نداده‌ایم، اما با توجه به برخی مسایل از جمله افزایش دستمزد، افزایش هزینه آب و برق، هزینه کرونایی مانند تهیه دستکش و ماسک که ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای نانوا تمام می‌شود، نانوایان درخواست افزایش هزینه نان دارند.

رئیس ‌اتحادیه نان سنتی توضیح داد: بر این اساس بعد از ماه رمضان درصدی نان گران خواهد شد تا هزینه نانوایان جبران شود. اکنون به دلیل افزایش دستمزد کارگران، برخی از آنها را به زحمت نگه داشته‌ایم.

نوروزمقدم درخصوص قیمت انواع نان تشریح کرد: قیمت نان لواش و تافتون دولتی ۳۰۰ و آزاد پز ۴۵۰ است، همچنین قیمت نان تنوری دولتی ۵۵۰ و آزاد پز ۸۵۰، بربری ساده دولتی هزار و آزاد پز هزار و ۵۰۰ تومان، بربری کنجدی دولتی هزار و ۵۰۰ و کنجدی آزادپز دو هزار تومان، سنگک دولتی ساده هزار و ۲۰۰ و هر رو کنجد ۵۰۰ تومان اضافه می‌شود، سنگک آزادپز ساده هزار و ۸۰۰ و هر رو کنجد ۵۰۰ تومان اضافه می‌شود.

تأمین گوشت و مرغ
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با‌اشاره به اینکه نگرانی از بابت تامین اقلام پروتئینی ماه رمضان نداریم، گفت: پشتیبانی امور دام برای ماه رمضان ۲۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵ هزارتن گوشت قرمز در تمامی استان‌ها تامین کرده است تا در صورت افزایش قیمت و کمبود در بازار اقدام به توزیع کند، اما تا زمانی که تعادل در بین عرضه و تقاضا برقرار باشد به بازار ورود نخواهیم کرد، اما اگر احساس کنیم که قیمت از حد عرضه معمولی بیشتر است، محصول وارد بازار می‌کنیم.

حسن عباسی معروفان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت عرضه هر کیلوگرم گوشت منجمد گوساله وارداتی به عوامل توزیع را ۳۸ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان را ۴۲ هزار تومان اعلام کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به تعادل عرضه و تقاضا در بازار محصولات پروتئینی، نیازی به ورود دولت نیست چرا که بخش خصوصی روزانه به میزان کافی گوشت قرمز و گوشت مرغ را تامین کرده است.

در همین رابطه، رئیس ‌اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: درحال حاضر قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و تخم مرغ نیز شانه‌ای ۲۲ هزار تومان است.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه ابتدای هفته گذشته با افزایش قیمت مرغ مواجه شدیم ولی از روز سه‌شنبه قیمت مرغ کاهش یافت، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در کشتارگاه کیلویی ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت توزیع شده در مغازه کیلویی ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت عرضه شده در خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. این در حالی است که در ۴۰ روز گذشته قیمت مرغ هنور به نرخ مصوب یعنی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نرسیده است.

رئیس ‌اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی یادآور شد: عرضه مرغ بسیار زیاد است اما تقاضایی وجود ندارد و با وجود اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم و پیش‌بینی می‌شد تقاضا بالاتر برود ولی این اتفاق نیفتاد و افزایش تقاضا نداشتیم.

یوسف‌خانی به قیمت تخم‌مرغ نیز ‌اشاره کرد و افزود: قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۲۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم از آن ۱۰ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل قیمت تخم‌مرغ با اندکی کاهش مواجه شده است.

براساس این گزارش، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد هر کیلوگرم مرغ با قیمت حدود ۱۲ هزارتومان و هر شانه تخم‌مرغ با قیمت ۲۲ هزارتومان در خرده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴