تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۴۳
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش تعداد تماس‌ها با خط ١۴٨٠( صدای مشاور) بعد از شیوع کروناویروس تاکید کرد که این موضوع الزاما به معنی افزایش اختلافات خانوادگی نیست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بهزاد وحیدنیا در گفت‌وگو ، در خصوص افزایش تماس‌ها با خط تلفنی ١۴٨٠ (صدای مشاور) گفت: بعد از شیوع کروناویروس در بحث ارائه خدمات مشاوره‌ای حوزه خانواده، تماس‌ها افزایش یافته است، اما این الزاما به معنی افزایش اختلافات خانوادگی نیست.
وی با بیان اینکه خدمات روانشناختی و مشاوره حوزه خانواده لزوما مربوط به مشاجرات و مشکلات زوجین نیست و گستره وسیع‌تری دارد، افزود: در این حوزه می‌توان موضوعات مرتبط با تربیت فرزند، راهنمای رفتاری و ... را نیز دسته بندی کرد.
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: انکار نمی‌کنیم که شرایط خاص ماندن در خانه همزمان با اضطراب ناشی از بیماری کووید ١٩ ممکن است مشکلات ارتباطی بین اعضای خانواده را افزایش دهد اما نمی‌توان صرفا از روی تعداد تماس‌ها به چنین نتیجه‌ای رسید.
وحیدنیا ادامه داد: معتقدم که اتفاقا وقتی درباره سامانه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود، افزایش تماس‌ها برای دریافت راهنمایی دور از انتظار نیست و حتی می‌توان این موضوع را گامی در جهت حساسیت افراد برای حل مشکلات خود و دریافت کمک از متخصصان تلقی کرد.
وی با بیان اینکه خدمات مذکور به شکل تلفنی و رایگان ارائه می‌شود، بنابراین طبیعی است که مردم نیز تماس بیشتری با سامانه ١۴٨٠ برقرار کنند، توضیح داد: از سوی دیگر مراجعه حضوری به مراکز با هدف کاهش ترددات تا حد ممکن متوقف شده است، لذا بخشی از مشاوره‌های حضوری نیز به دلیل تمایل مردم برای کاهش ریسک ابتلا به مشاوره‌های تلفنی تبدیل شده است که این موضوع نیز در آمار تماس‌ها موثر است.
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: همچنین افزایش تماس‌هایی که برقرار می‌شود لزوما بد نیست
چرا که نشان می‌دهد شهروندان تمایل دارند از خدمات تخصصی برای بهبود کیفیت زندگیشان استفاده کنند. سازمان بهزیستی نیز از شهروندان دعوت می‌کند تا درصورت رویارویی با مشکلات ارتباطی و خانوادگی از خدمات تخصصی استفاده کنند چرا که این کار قدمی به سمت رشدیافتگی است.
وحیدنیا در پایان به اختصاص کد دستوری ویژه برای ارائه خدمات روانشناختی به کادر درمان اشاره کرد وگفت: براساس آخرین آمار تا هفته گذشته ٢.٨ درصد تماس‌ها متعلق به کادر درمان بوده است. در مواردی که سطح اضطراب روانی افراد بالا بوده، نیاز به خدمات جدی‌تر است، همچنین درخصوص افرادی که واکنش‌های سوگ دارند یا بحران‌های شدیدتری را تجربه می کنند به ویژه کادر درمان، علاوه  بر خدمات ١۴٨٠ در مواقع لازم به بخش تخصصی غیردولتی مرتبط می‌شوند تا خدمات بیشتری دریافت کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲