مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش در بستر مجازی با جدیّت ادامه دارد

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۴۸۷
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تبیین آخرین برنامه‌های آموزش و پرورش در شرایط جدید، به سوال بینندگان این برنامه نیز پاسخ گفت.
۰
plusresetminus
آموزش در بستر مجازی با جدیّت ادامه دارد
به گزارش بلاغ، علیرضا سعدی‌پور یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای دانش‌آموزان و خانواده‌ها  را استمرار و تداوم آموزش دانست و گفت: مانند همه کشورهایی که با ویروس کرونا مواجه شدند و آموزش در آنها تعطیل نیست ما نیز با استفاده از روش‌های الکترونیکی و سامانه‌های متعدد در فضای مجازی، آموزش را ادامه دادیم تا دانش‌آموزان ما از علم و دانش دور نمانند.

وی  ضمن تأکید بر ارز حضور معلم و فضای کلاس درس حقیقی گفت: هرچند این روش‌ها، جایگزین آموزش چهره‌به‌چهره نمی‌باشد اما در زمان بحران کمک بزرگی به ما و دانش‌آموزان خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: بستر فضای الکترونیکی و فضای مجازی کمک بزرگی برای دانایی‌محوری و دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت است و معلم نیز در آموزش مجازی به‌عنوان یک تسهیل‌کننده است ضمن اینکه در این نوع آموزش می‌توانیم یک سازمان یادگیرنده بوده و یادگیری دوطرفه و تعاملی را شکل دهیم.

سعدی‌پور در پاسخ به سوال یکی از بینندگان که در مورد میزان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به اینترنت افزود: با تفاهم نامه‍ای که بین وزارت آموزش و پرورش و  وزارت ارتباطات و فنأوری اطلاعات به امضا رسید  مدارس مناطق روستایی ٢ سال از اینترنت رایگان بهره‌‎مند شدند و این موضوع به استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در فضای مجازی کمک زیادی کرد.

وی همچنین ادامه داد: اولین کاری که در آموزش و پرورش  مازندران  بعد از تعطیلی مدارس صورت گرفت راه‌اندازی سامانه جامع محتوای الکترونیکی به آدرسMazandmohtava.ir
بود که دبیران، آموزگاران و هنرآموزان عزیز استان در این سامانه ورود پیدا کردند و محتواهای آموزشی و پرورشی تولید‌شده خود را برای سرگروه‌های درسی ارسال کردند و با تایید سرگروه‌ها درسی، محتواها  با همکاری روابط عمومی و همکاری واحد فناوری آموزش و پرورش مازندران، در سامانه بارگذاری شد و روزانه حدود ٢ هزار بازدید از آن صورت می‌پذیرد و در مجموع بیش از ٣۵ هزار نفر از سامانه بازدید کرده‌اند، که علاوه بر استان مازندران استان‌هایی مانند تهران، گلستان، گیلان و مرکزی نیز از این سامانه بازدید داشتند حتی  شاهد بازدیدهایی از خارج از کشور نیز از این سامانه بودیم.

سعدی‌پور در پاسخ به سوال یکی دیگر از مخاطبان در مورد استفاده معلمان و دانش‌آموزان از بستر اینترنت تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش با تولید شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» به‌دنبال رفع این مشکل می‌باشد که مدیران در سامانه سناد دانش‌آموزی وارد شوند که تاکنون حدود75 درصد وارد شدند و مدیران با انتخاب یکی از پیام‌رسان‌های داخلی «گپ، آی گپ، سروش، بله و روبیکا» می‌توانند از اینترنت رایگان بهرمند شوند.

وی افزود: این فضا مانند یک کلاس حقیقی طراحی شد تا دانش‌آموزان از آموزش بهرمند شوند و مدیر مدرسه نیز به‌عنوان کاپیتان این تیم است و معلم نیز مانند برنامه کلاسی مدرسه به تدریس در این فضای مجازی می‌پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: همکاران ما از طریق  سامانه مازند محتوا در کنار محتوای آموزشی، به ارائه محتوای پرورشی و سوادآموزی  نیز  اقدام می‌کنند که اخیرا" ۱٨۰ اثر برای سوادآموزان تولید شد و در حال بارگذاری در این سامانه است.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین در مورد آزمون‌های سوادآموزان افزود: امتحانات دوره‌ای سوادآموزی نیز تابع تصمیمات سایر دوره‌های آموزش و پرورش است.

سعدی‌پور همچنین به پویش‌های متعددی که در این دوره توسط همکاران شکل گرفت اشاره کرده و گفت: حدود 2500 اثر به دبیرخانه پویش در خانه‌ماندن رسیده است که در کنار ضد عفونی مدارس همه این موارد نشان از اهتمام ویژه همکاران ما در سراسر استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین تداوم آموزش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال مخاطب دیگر این بر نامه در مورد این که اگر تعطیلی مدارس ادامه داشته باشد چه برنامه‌‍ای دارید، گفت: همان‌طور که می‌دانیم مرجع اعلام تعطیلی مدارس ستاد کرونای کشور است، البته ما از طریق شبکه شاد به به فرآیند آموزش ادامه خواهیم داد و آموزش مجازی برای دانش‌آموزان ادامه خوهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴