تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۱۶۷۶۶
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و شرکای امدادرسانش در سوریه هشدار داده‌اند که قطع آب و عدم دسترسی به آن در منطقه شمال این کشور می‌تواند خطرات ناشی از ویروس همه گیر کرونا را تشدید کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از پایگاه خبری یونیسف، از چند روز پیش ایستگاه آب‌رسانی العلوک در راس العین، شهری واقع در مرزهای سوریه و ترکیه که آب‌رسانی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه را انجام می‌دهد، فعالیت خود را متوقف کرده است.
راس العین تحت کنترل ترکیه و گروه‌های شورشی تحت حمایت این کشور است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد مورد حمایت مخالفان سوری نیز تاکید کرده، قطع آب تصمیم ترکیه بوده است. 
فران اکوئیزا، نماینده این نهاد در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تامین آب از ایستگاه العلوک که منبع اصلی تامین برای ۴۶۰ هزار سوری است دچار اختلال شده است. این جدیدترین ایجاد اختلال در هفته‌های گذشته محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تعطیلی شبکه آب رسانی در جریان اقدامات اخیر به منظور متوقف کردن بیماری کووید – ۱۹ خانواده‌ها و کودکان را به شدت در معرض خطری غیرقابل قبول قرار داده است. شستن دست‌ها با صابون یک مساله بسیار مهم در برابر این بیماری ویروسی است.
یونیسف تاکید کرد که در شمال سوریه که بسیاری از خانواده‌ها با این منبع آبی تامین می‌شوند دیگر نمی‌توانند به درستی به منابع آبی دسترسی داشته باشند.
نماینده یونیسف در سوریه همچنین گفت:‌ این نهاد بین‌المللی و سایر شرکای کمک رسانش در سوریه از خانواده‌ها در شهر حسکه و اردوگاه‌های آوارگان با ارسال تانکرهای آب پشتیبانی می‌کنند اما اگر بار دیگر در تامین آب برای آنها اختلال ایجاد شود، این تانکرهای آب به سختی می‌توانند نیاز آنها را تامین کنند.
درحالیکه نیروهای کمک رسان در سراسر جهان در تلاش هستند تا از گسترش بیشتر کووید-۱۹ جلوگیری کنند، جامعه بین‌الملل خواستار اقدامات بیشتر برای حفاظت از زنان، کودکان و سایرین در مناطق درگیر جنگ است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اوایل روز دوشنبه خواستار آتش بش در مناطق درگیر جنگ شد و هشدار داد با وجود خطر ابتلای بیشتر به ویروس کرونا درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴