تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۱۵۹۷
شورای شهر ساری طرح خواهر خواندگی شهر ساری با شهرهای مهم چهار قاره جهان را تصویب کردند.
۰
plusresetminus
طرح خواهر خواندگي ساري با شهرهاي مهم چهار قاره جهان
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، سید محمد آقامیری با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در جلسه شورای شهر ساری پیشنهاد شد که در سال فرهنگ با توجه به هماهنگي هايي كه به عمل آمده است با 4 سفارتخانه جهت حضور اعضاي محترم شوراي شهر بويژه كميسيون فرهنگي در سفارت خانه و دعوت سفير به شوراي شهر جهت اقدام حقوقي خواهر خواندگي و استفاده از آثار حقوقي مربوطه پيشنهاد شود كه اين طرح با تصويب اعضای شورای شهر ساری يكي از اعضا مامور اين كار شود چون مقدمات كار با سفارت آفريقايي جنوبي انجام شده است كه در صورت موفقيت در چهار قاره مهمتر جهان حداقل با يك كشور اقدام حقوقي خواهر خواندگي انجام شود که اين پيشنهاد مورد تصويب قرار گرفت.
آقاميري افزود:در سال نامگذاري اقتصاد پيشنهاد شد که نقشه راه سال در مورد اهداف مقام معظم رهبري در اقتصاد در حيطه بودجه مالي سال 93 شهرداري تدوين شود.
نائب رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر ساري در مورد بالا بردن عملكرد كميسيون هاي شورا پيشنهاد كرد كه كميسيون بودجه و نظارت ،فني و فرهنگي بصورت خلاصه اهداف و چشم انداز سال را جهت ساير اعضا و افكار عمومي تبيين نمايند.
آقاميري در مورد نقش نظارتي شورا اظهار داشت: بودجه و لايحه عوارض سال 93 شهرداري تدوين شد امامهم تر از آن نظارت مي باشد وظيفه اصلي شورا اين است آنچه كه حسابرسان براي بودجه شهرداري و سازمان ها معين كرده اند در جلسه شورا دعوت و مرحله به مرحله گزارش عملكرد بخواهيد تا به صورت صوري عمليات سال مورد تصويب قرار نگيرد.
 وي اضافه كرد : بازرس هر سازماني با نماينده شوراي شهرستان سازمان گام به گام در بررسي هماهنگ و بررسي نمايند تا در طرح تفريغ بودجه سالانه ما به نظر عضو شورا در آن سازمان و گزارش حسابرسي بتوانيم اگاهانه نظر دهيم.
آقاميري در مورد جلسات موظف شوراي شهر از آقاي باقري خواست با تدوين برنامه سالانه يا 6 ماهه يا حداقل سه ماهه با دستورات جلسه ،طرح لايحه هاي مطروحه احتمالي را مشخص كند تا با جلسات خالي از محتوا و بعضاً خلق الساعه مواجه نشويم.
وي گفت:شورا مشخص كند چه معضلاتي از شهر را در دستور كار دارد هر كدام از اعضاي محترم به تنهايي طرح و برنامه هايي تدوين مي كند كه هنوز با استاندار و نماينده ولي فقيه و نمايندگان و فرماندار و ساير دستگاههايي كه بيش ترين ارتباط را با شهرداري دارند ار تباط تاثير گذاري نداشته است درخواست مي شود كه در اولين فرصت اقدام شود.
 آقاميري اظهار داشت: شهردار محترم همان ماههاي آخر سال كميسيون هاي مالي را بسيج كند كه گزارش جامع از بودجه و نسبت به تفريغ بودجه در شهرداري و كليه سازمان هاي تابعه مجدانه جهت اعمال نقش نظارتي به دقت انجام وظيفه نمايد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴