تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۸۱۰
وزیرآموزش و پرورش به مناسبت فرارسیدن هشتم اسفندماه سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی این روز را به همه تلاشگران عرصه تربیت تبریک گفت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در آستانه هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر، محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی این روز را به همه دست اندرکاران عرصه تربیت تبریک گفت و بر نقش آفرینی این افراد در تحقق سند تحول بنیادین تاکید کرد.
 متن پیام وزیر آموزش و پرورش به این شرح است:
«با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل(ره) و شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران نهاد مقدّس امور تربیتی، هشتم اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد انقلابی و ارزشمند امور تربیتی را گرامی می دارم و ضمن تبریک به تمامی دست اندرکاران پر تلاش و دلسوز عرصه  تربیت  در مدارس کشور، برای این عزیزان مشفق آرزوی سلامتی و توفیق می نمایم.
امورتربیتی در چارچوب معارف ژرف اسلامی و مفاهیم ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی، این ظرفیت را دارد که زمینه رشد و تعالی دانش آموزان را برای دستیابی به مراتب والای انسانی فراهم آورد و با آموزش سبک زندگی اسلامی _ ایرانی، آن‌ ها را برای زندگی سرشار از امید و نشاط آماده و توانمند سازد.
اکنون که این نهاد، در پرتو رهبری داهیانه مقام معظم رهبری مُدظلّه العالی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید گام برمی دارد، بی شک فرهیختگان امور تربیتی قادرند با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت و نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور با رویکرد خلاقیت و نوآوری نقش عظیمی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفا نمایند و تصویری از حیات طیبه را برای دانش آموزان ترسیم کنند تا با خودسازی در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی، گام دوم انقلاب را با معیار معنویت و اخلاق، سرافرازانه طی کنند.
از این رو «هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی» فرصت مناسبی است تا دستگاه عظیم تعلیم و تربیت بتواند ضمن ایجاد فضای گفت و گو، تبادل نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را بررسی کند و گفتمان مبتنی بر سند تحول بنیادین را با تبیین ابعاد و اهداف آن، محور اصلی برنامه های خود قرار دهد.
امید است با بهره‌گیری از این تجارب و تکیه بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدّظلّه العالی و تلاش‌های مستمر نیروهای متخصص، فهیم و فکور در آموزش و پرورش از سویی و حمایت‌های اندیشمندانه و همه جانبه تمامی اصحاب اندیشه و قلم از سویی دیگر، بیش از پیش به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت دست یابیم .
در پایان از درگاه خداوند متعال برای همکاران خدوم نظام تعلیم و تربیت به ویژه مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس که در خط مقدّم حوزه تربیت مشغول انجام وظیفه‌اند، موفقیت و پیشرفت روزافزون در دستیابی به قله‌های رفیع فضائل و معنویات را خواهانم».         
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴