تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۲۷۹
بسیاری از مشتریان در هنگام خرید طلا از نحوه محاسبه قیمت طلا اطلاعی نداشته و برخی از فروشگاه‌ها نیز با فاکتورها و صورتحساب‌هایی پیچیده، درک این مسئله را دشوارتر می‌کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام گلدر کالا، به همین جهت ما در گالری طلا گلدر کالا لازم دانستیم تا شما علاقه مندان را با نحوه‌ی محاسبه طلا در زمان خرید آن مطلع سازیم برای این منظور سیستم محاسبه آنلاین قیمت طلا در وب‌سایت این مجموعه در دسترس عموم قرار گرفته و این مطلب را جهت توضیحات تکمیلی و اطلاع رسانی تدارک دیده‌ایم.
روش محاسبه قیمت نهایی طلا
قیمت طلای خام + اجرت + سود طلا فروشی + مالیات
حال اگر بخواهیم این محاسبه را در یک مثال توضیح دهیم در ابتدا باید قیمت طلای خام را بدست آوریم. منظور از قیمت طلای خام واضح است! یعنی قیمت خود فلز طلا به کار رفته بدون در نظر گرفتن سود و اجرت که بدین ترتیب محاسبه می‌شود.
قیمت روز هر گرم طلا ضرب در وزن طلا
نکته: این روش محاسبه قیمت طلا ۱۸ عیار ( ۷۵۰ ) است در صورتی که طلا مورد نظر ۱۸ عیار نباشد، ابتدا بایستی وزنش را به عیار ۷۵۰ تبدیل کرده و سپس محاسبه را انجام دهیم.
محاسبه ی اجرت ساخت طلا
محاسبه ی کارمزد طلایا همان اجرت ساختن طلا مسئله‌ی بعدی است! این بخش در اکثر صورتحساب ها مبهم و گیج کننده است. برای بررسی اجرت کار تنها می‌توانید به حرف فروشنده اعتماد کرده و یا آن محصول را در چند فروشگاه مختلف قیمت کرده و در مورد اجرت آن پرس‌وجو کنید. این مسئله کاملاً به صداقت فروشنده مرتب بوده و شما با پرس‌وجو از حدود قیمت می‌توانید مطلع شوید.
اجرت کار یا حقوق کسانی که روی طلای خام کار کرده اند به دلیل حساسیت و دقت مورد نیاز این شغل تنوع بسیاری دارد. کارهای جدید معمولاً اجرت بیشتری دارند.
 برای بدست آوردن هزینه‌ی کارمزد باید فی اجرت را در وزن محصول ضرب کنید.
توجه داشته باشید که در برخی مواقع اجرت کارهای ساخته شده به صورت درصدی محاسبه می‌شود، به عنوان مثال می گویند کارمزد یا اجرت ساخت این محصول ۱۵ درصد است. این محصولات با درصد گرفتن از قیمت روز طلا محاسبه می‌شوند.
محاسبه اجرت طلا گاهی پیچیده تر از این هم می‌شود!
برخی مواقع اجرت کارها ترکیبی است یعنی نرخ ثابتی برای آن در نظر گرفته شده و ضمناً با نوسانات قیمت طلا نیز کم و زیاد می‌شود. برای مثال: گرمی ۲۰ هزار تومان اجرت و ۵٪ که بدین صورت محاسبه می‌شود:‌
ابتدا درصد را به روشی که بالا گفته شده محاسبه می‌کنیم.
سپس ۲۰ هزار تومان به آن اضافه می‌کنید تا فی اجرت برای هر گرم مشخص شود.
سود طلا فروشی
تا این بخش به رقمی که دست یافته ایم که برای طلا فروشی تمام شده است و این مبلغ را بابت طلای خام و اجرت ساخت پرداخت کرده. حال سود فروشنده ی طبق دستورالعمل اتحادیه طلا و جواهر باید به اضافه شود که سود قانونی آن ۷ درصد است.
برای محاسبه ی دقیق آن پول طلا و اجرت را جمع کرده و سپس در ۷ ضرب کنید، عدد بدست آمده با تقسیم بر ۱۰۰ کنید. ( همان ۷ درصد از قیمت طلای خام و اجرت )
مالیات ارزش افزوده طلا
آخرین بخش محاسبه ی قیمت مربوط به مالیات است، بدست آوردن قیمت نهایی بسیار ساده است تنها کافی است که به جمع مبلغ بدست آمده تا اینجا درصد مالیات را اضافه کنید و در نهایت به قیمت نهایی که باید پرداخت شود می رسیم. ( مالیات بر ارزش افزوده فعلی ۹ درصد از کل فاکتور می باشد )

محاسبه سریع و آسان
برای محاسبه ی سریع و آسان ما در وب‌سایت Golderkala.com قابلیتی ایجاد کرده ایم که به کاربران امکان محاسبه قیمت طلا به صورت آنلاین را در سریع ترین زمان ممکن می دهد. تنها کافی است قیمت طلا، اجرت و وزن را وارد کنید تا قیمت نهایی را دریافت کنید.
گالری طلا گلدر کالا
فروشگاه اینترنتی گلدر کالا با ۲ شعبه در تهران و بوشهر و با ۳ دهه فعالیت گردآورنده ی این متن است که شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه انواع زیورآلات طلا ( دستبند های طلا مردانه و زنانه، انواع انگشتر، گوشواره، آویز و النگو را مشاهده کنید و با بیمه درب منزل تحویل بگیرید ) همچنین می‌توانید به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲